Flammig ugn - hur får jag bort det?

fryckan

Trådstartare
Jag håller på att rengöra min ugn inför utflyttning men hur jag än rengör den blir den flammig. Jag har provat vattten + såpa som jag sprayat på och som fått stå i varm ugn och sedan torkat bort med papper, svamp och trasa - det blev flammigt. Cillit bang + svamp - flammigt. Bara eftertorka med fuktig svamp - flammigt. Hur får jag bort detta? Ugnen är långt ifrån ny.

Sv: Flammig ugn - hur får jag bort det?

Vet inte riktigt om jag förstår hur du menar?

Får du inte bort inbränd smuts?

Jag tippar att det är själva glaset i ugnsluckan som blir flammigt.:confused:

Svarar bägge.

Det är väggarna som är flammiga. Jag tror all smuts är borta men det är sen när jag ska torka som det blir kvar flammor, ungefär som det kan bli på speglar. Och det gör att ugnen inte ser ut att vara rengjord :crazy: Förstod ni bättre nu? :p

om smutsen är borta men det ändå är flammigt så beror det på att det är rengöringsmedel kvar. så vatten, vatten och mera vatten.. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 721
Senast: Calmiche
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 548
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar