Flakvagnar

Sv: Flakvagnar

hehe förutom dom ideer jag har själv får jag mer från buke :D
Tyvärr så fastnade färgen inte riktigt på "körponnyn" utan hennes mamma blev en bättre modell! :bump:
Lugn det är vattenbaserat :D o pålle glada då dom fick lunch efteråt :)

Ska gå att klicka på bilderna för att se dom lite större :D

Ursäkta till trådstartarna! :o

/L

vad snyggt!!! Vad var det för färger du använde. =) har redan laddat upp dem och här kommer de:
Förbild:
JRGONQKPPPEOO.jpg
JRGONQMOPNOOK.jpg

efterbild:
JRGONQFMMNCQG.jpg

länken om ni vill se större bilder:http://www.mypix.se/ShowFriend.asp?AID=JOHNLODNDSE

Senast ändrad av en moderator:

Det var en spray burk vet inte märke :D
Hade bara lite kvar annas skulle hela manen o svansen blivit lila :D
När jag tog in dom hade det nästan försvunnit pga blötsnö/regn :smirk:

Jag har oxå en trilla! :D

/L

Fiiin! Påminner lite om min!
Men jag håller inte med Mia om att det är en trilla, jag tycker våra är mjölkvagnar, efter vad jag kunnat läsa mig till.

Förresten, jag gillar ljudet av hjulen! Det är min tidsmaskin, nordsvensk framför, och så ljudet!!!
Flera av mina grannar, som är födda i generationen före mig, får nästan tårar i ögonen när de hör oss på håll. Barndomsminnen!!

Lotta

Kolla annonser, det är det enda tips jag kan ge!
När jag letade vagn kollade jag flera gånger om dagen på hästnet, blocket och annonserna här på buke.
Det finns säkert flera sidor, men man ska ju ha tid också!

Vad menar du för typ, flakvagn, åkvagn, maraton?

Lotta

Du kan få köpa min trilla :angel: :D

Vad är bra pris för dig?
Om du lägger ut drygt 10 000 kr får du ju en nytillverkad från tex driveout :)

/L

Har maxpris 10,000 men får gärna vara billigare så jag kan lägga pengar på ny sele så småningom. Är ute efter en vagn som passar till loksele. Hade tänkt mig rockarden från driveout först men efter att ha sett bilder på Cäms häst och hur hennes loksele sitter i förhållande till vagnen (draglinjen) så blir jag väldigt tveksam till den. Funderar nu på en fyrhjulig vagn med lägre skakelfäste...

Fia-Lina skrev:
Fiiin! Påminner lite om min!
Men jag håller inte med Mia om att det är en trilla, jag tycker våra är mjölkvagnar, efter vad jag kunnat läsa mig till.

Förresten, jag gillar ljudet av hjulen! Det är min tidsmaskin, nordsvensk framför, och så ljudet!!!
Flera av mina grannar, som är födda i generationen före mig, får nästan tårar i ögonen när de hör oss på håll. Barndomsminnen!!

Lotta

Har jag sagt att det är en trilla? :S jag sa min flakvagn.. hmm.. måste kolla vad jag har skrivit.. *fundersam*

Det gör jag med men jag har fått klagomål ifrån hästgrannarna. De som har hästarna på andra stall i närheten eftersom deras hästar är livrädda för ljudet.. Men ja gillar ljudet.. Men ja vill inte ha mer bråkk.. har bråkat för mycket med de som har häst i närheten..

Har en "flakvagn" (turistvagn) med plats för ca 10 personer som fungerar alldeles utmärkt att köra med min store häst. Det som kan vara skillnad på dem är hur högt man sitter. På den vagnen jag har nu sitter jag högt och bra så att jag ser framåt och vid sidorna men på den förra satt jag för lågt och det var svårt med svängar osv.

Man vill ju gärna se var man kör då man kör 10 personer på flaket!

Har ingen bra bild på just bara vagnen men kanske kan ni se något på den här bilden:
http://www.alltforforaldrar.se/albumbilder/12923.jpg

Fler bilder finns på min hemsida (man ser vagnen bättre på de bilderna...)
www.bodahasttaxi.com
Sidan ligger nere just nu för uppdateringar men kommer igång under veckan.

Jag använder definitivt både baksele och draglinor då jag kör med min stora, tunga vagn. Man märker med en gång på min häst om man INTE har draglinor. Det blir mycket svårare för honom att dra!

hehhe...man tittar på min annons på hästnet...*L*

Thuja skrev:
Har en "flakvagn" (turistvagn) med plats för ca 10 personer som fungerar alldeles utmärkt att köra med min store häst. Det som kan vara skillnad på dem är hur högt man sitter. På den vagnen jag har nu sitter jag högt och bra så att jag ser framåt och vid sidorna men på den förra satt jag för lågt och det var svårt med svängar osv.

Man vill ju gärna se var man kör då man kör 10 personer på flaket!

Har ingen bra bild på just bara vagnen men kanske kan ni se något på den här bilden:
http://www.alltforforaldrar.se/albumbilder/12923.jpg

Fler bilder finns på min hemsida (man ser vagnen bättre på de bilderna...)
www.bodahasttaxi.com
Sidan ligger nere just nu för uppdateringar men kommer igång under veckan.

Har du köpt eller byggt vagnen sj. För i så fall skulle jag jättegärna vilja om du vill alltså.. har ritningarna.. ja vill ha en sån där turistvagn men har inte råd att köpa en plus att den skulle vara mycket roligare att bygga en =)
förlåt till Thuja men jag lägger upp bilden lite större här om det är okej..
87953_1_15_p.jpg

Har du broms på den? (ingen baksele!!)
Vet du hur tungt din häst drar, det vore intressant att veta. Den ser ut att gå rätt tungt med de små däcken.

Sen måste jag säga att ardenners är så läckra, speciellt din!

Jag svarade på ditt inlägg, skrev: "jag har oxå en trilla"
Men det är ju skillnad på trilla o mjölkvagn, fast en del kan inte skillja dom åt (fast jag kan det nu :o :D).

/L

F-låt, nu kan jag inte hitta det fast jag skrollat upp och ner en lång stund, men jag tror det var Lisa som kallade den för trilla :o
Förstår inte varför jag skrev Mia, men det var ju till dig, kanske därför...

Oj, hade inte läst ända ner innan jag svarade (oops igen!!)
Lotta

Senast ändrad:

Men snigelfarmor!
Jag trodde du alltid hängde här, Thuja som skrivit ganska mycket om sin Jydska häst! :angel:

Men ardennrar (hur sjutton skriver man det i plural??) är fina dom också!
Lotta

Det är skillnad på att hänga här och att få in nåt i skallen ydligen :)

Thuja, Förlåt! Fast de är lika....dålig ursäkt.
/jenny

Ska ta bilder nån dag men just nu står den inpackad riktigt bra i logen så jag får nog inte ut den än :smirk:
JPKPJQNOONDRQ.jpg

/L

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
640
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka