đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
Jag ska skicka in min utlandsröst idag och har velat fram och tillbaka mellan MP och C. Gjorde SVT:s valkompass och fick 75% pÄ MP och 70% pÄ C, sÄ eventuellt lÄter jag de dÀr sista 5% avgöra saken. Tycker som nÄgon sa tidigare i trÄden att miljöfrÄgan Àr viktig pÄ ett helt annat sÀtt nÀr det kommer till EU (fast den Àr alltid viktig alltsÄ). Detsamma gÀller migrationsfrÄgan, för mig.
 
Ska pÄ Ànnu en eu-valsdebatt till veckan, denna gÄng om HBTQI-frÄgor. Alla partier ska delta och jag Àr lite nervös för vad vissa partier kommer uttrycka.
Men gillar verkligen att lyssna pÄ debatter om frÄgor som Àr viktiga för mig. Varit pÄ klimatbebatter, och nu Àr det alltsÄ dags för HBTQI.

Även fĂ„tt hem mitt röstkort, sĂ„ tĂ€nkte passa pĂ„ att rösta vid samma tillfĂ€lle. 😊
 
Ska pÄ Ànnu en eu-valsdebatt till veckan, denna gÄng om HBTQI-frÄgor. Alla partier ska delta och jag Àr lite nervös för vad vissa partier kommer uttrycka.
Men gillar verkligen att lyssna pÄ debatter om frÄgor som Àr viktiga för mig. Varit pÄ klimatbebatter, och nu Àr det alltsÄ dags för HBTQI.

Även fĂ„tt hem mitt röstkort, sĂ„ tĂ€nkte passa pĂ„ att rösta vid samma tillfĂ€lle. 😊
SpÀnnande! Jag hoppas V kommer vara lika bra pÄ den fronten i EP Àven utan Malin Björk..

Vet du vilka som kommer delta frÄn partierna?
 
@EmmaBovary

Medverkande:
Evin Incir (S)
Arba Kokalari (M)
Dick Erixon (SD)
Amanda Lindh, sprÄkrör (MP)
Abir Al-Sahlani (C)
Simona Mohamsson (L)
Hanna Gedin (V)
Martin Hallander (KD)

Hanna Gedin lyssnade jag till nÀr forskarna grillade politikerna i klimatfrÄgan, hon verkar vara bra. Lite trist att Amanda Lind ska vara med och inte nÄgon representant pÄ EU-listan dock. Men ska ÀndÄ bli roligt att höra henne.
Abir gillade ju du, sĂ„ ska bli intressant. 😊

Dick Erixon brukar fÄ mig att mÄ illa, sÄ Àr lite nervös för att jag inte ska klara av honom och gÄ dÀrifrÄn i frustration.
 
@EmmaBovary

Medverkande:
Evin Incir (S)
Arba Kokalari (M)
Dick Erixon (SD)
Amanda Lindh, sprÄkrör (MP)
Abir Al-Sahlani (C)
Simona Mohamsson (L)
Hanna Gedin (V)
Martin Hallander (KD)

Hanna Gedin lyssnade jag till nÀr forskarna grillade politikerna i klimatfrÄgan, hon verkar vara bra. Lite trist att Amanda Lind ska vara med och inte nÄgon representant pÄ EU-listan dock. Men ska ÀndÄ bli roligt att höra henne.
Abir gillade ju du, sĂ„ ska bli intressant. 😊

Dick Erixon brukar fÄ mig att mÄ illa, sÄ Àr lite nervös för att jag inte ska klara av honom och gÄ dÀrifrÄn i frustration.
Jag hoppas att nÄgon stÀller M mot vÀggen apropÄ att de tycker att Italiens bröder Àr vettiga samarbetspartners, med tanke pÄ den skada Meloni stÀllt till med för HBTQI+-personer i Italien. Och Erixon har den effekten pÄ mig ocksÄ..
 
@EmmaBovary

Medverkande:
Evin Incir (S)
Arba Kokalari (M)
Dick Erixon (SD)
Amanda Lindh, sprÄkrör (MP)
Abir Al-Sahlani (C)
Simona Mohamsson (L)
Hanna Gedin (V)
Martin Hallander (KD)

Hanna Gedin lyssnade jag till nÀr forskarna grillade politikerna i klimatfrÄgan, hon verkar vara bra. Lite trist att Amanda Lind ska vara med och inte nÄgon representant pÄ EU-listan dock. Men ska ÀndÄ bli roligt att höra henne.
Abir gillade ju du, sĂ„ ska bli intressant. 😊

Dick Erixon brukar fÄ mig att mÄ illa, sÄ Àr lite nervös för att jag inte ska klara av honom och gÄ dÀrifrÄn i frustration.
Ja, vad ska Amanda dÀr o göra. Typiskt MP, ska vara sÄ toppstyrt.

Dick Àr en skön klippa. SÀger alltid som det Àr till.
 
Jag var bekant med Evin för en herrans massa Är sedan. Hon drev dÄ en personröstningskampanj till EU. Bl.a genom att servera pizzor med sitt namn pÄ och annat.
 
Ven Àr "man"?
Jag uppfattade eller uppfattar inte partiet toppstyrt, snarare tvÀrtom. Men du kanske ocksÄ Àr medlem i partiet och har Ànnu större insikt Àn jag?
"Man" var personal som jobbade pÄ MÀrtas kansli som via facket riktade allvarlig kritik mot ledarskapet. Har du missat det?

SÄ till frÄgad du inte svarade pÄ, Àr det borta nu?
 
"Man" var personal som jobbade pÄ MÀrtas kansli som via facket riktade allvarlig kritik mot ledarskapet. Har du missat det?

SÄ till frÄgad du inte svarade pÄ, Àr det borta nu?
Ledarskapet var under kritik, absolut. Men jag har aldrig uppfattat partiet som toppstyrt

Din frÄga blir omöjlig att svara pÄ, eftersom jag aldrig tyckt att toppstyrning Àr nÄgot partiet varit. DÄ kan jag inte skriva att det Àr borta nu, dÄ det aldrig var det.

Hur ser det ut i "ditt" parti? Det Àr vÀl ökÀnt för att vara toppstyrt.
 
Ledarskapet var under kritik, absolut. Men jag har aldrig uppfattat partiet som toppstyrt

Din frÄga blir omöjlig att svara pÄ, eftersom jag aldrig tyckt att toppstyrning Àr nÄgot partiet varit. DÄ kan jag inte skriva att det Àr borta nu, dÄ det aldrig var det.

Hur ser det ut i "ditt" parti? Det Àr vÀl ökÀnt för att vara toppstyrt.
Är arbetsklimatet inom MP bĂ€ttre nu dĂ„ sen MĂ€rsta blev avslöjad? Har man gjort förbĂ€ttringar ang arbetsmiljö?

Varför försöker du flytta fokus? Jag har inget parti
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp