đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

• SD

Röster: 5 3,2%
  • M

Röster: 11 7,0%
  • KD

Röster: 6 3,8%
  • L

Röster: 1 0,6%
  • C

Röster: 20 12,7%
  • V

Röster: 32 20,4%
  • MP

Röster: 40 25,5%
  • S

Röster: 28 17,8%
  • F

Röster: 1 0,6%
  • AfS

Röster: 2 1,3%
  • PP

Röster: 0 0,0%
  • Övr

Röster: 5 3,2%
  • Blankt

Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

Röster: 9 5,7%

• Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
Klart MP Àr toppstyrt nÀr man inte slÀpper in nÄn som kandiderar till EU valet. Men Amanda kanske tycker att deras kandidater inte klara av en debatt.
Om du kikar nÀrmare sÄ ser du att det inte Àr toppnamnen som Àr med (tyvÀrr), vilket indikerar att det pÄgÄr nÄgot annat samtidigt (det Àr ju brÄda tider liksom). Alice Bah Kuhnke hade nog annars varit det sjÀlvklara valet för det hÀr Àmnet, och om hon var upptagen Àr det vÀl inte sÄ tokigt att lÄta det ganska nya sprÄkröret att introducera sig lite mer för vÀljargruppen.

Om du kikar nÀrmare sÄ ser du att det inte Àr toppnamnen som Àr med (tyvÀrr), vilket indikerar att det pÄgÄr nÄgot annat samtidigt (det Àr ju brÄda tider liksom). Alice Bah Kuhnke hade nog annars varit det sjÀlvklara valet för det hÀr Àmnet, och om hon var upptagen Àr det vÀl inte sÄ tokigt att lÄta det ganska nya sprÄkröret att introducera sig lite mer för vÀljargruppen.
Upptagen? Men jösses, kandiderar man ska man ju vara tillgÀnglig för vÀljarna. EU valet har man ju vetat om hur lÀnge som helst. Dessutom finns det ju en mÀngd andra pÄ listan att vÀlja pÄ. Alla pÄ listan kan vÀl inte vara upptagna?

NÀr man undrar hur det gÄr för F sÄ lÀser man nÀstan direkt pÄ AF att Paludan har skrivit upp sig pÄ Folklistan

Nu sÄ kom mitt kort. Det har varit strul med portkodslÀsaren vid porten sÄ antagligen dÀrför det tagit tid. SÄ nu ska jag gÄ ivÀg och rösta asap sÄ om jag blir pÄkörd eller trillar nerför en stege innan valet sÄ rÀknas den ÀndÄ.

Glömmer aldrig nÀr jag stod i valstugan ett val och det var en gammal dam som berÀttade att hennes vÀn, aktiv i partiet sedan tonÄren, som var mer eller mindre döende var sÄ nöjd att hon hunnit förtidsrösta innan hon dog :heart

Nu sÄ kom mitt kort. Det har varit strul med portkodslÀsaren vid porten sÄ antagligen dÀrför det tagit tid. SÄ nu ska jag gÄ ivÀg och rösta asap sÄ om jag blir pÄkörd eller trillar nerför en stege innan valet sÄ rÀknas den ÀndÄ.

Glömmer aldrig nÀr jag stod i valstugan ett val och det var en gammal dam som berÀttade att hennes vÀn, aktiv i partiet sedan tonÄren, som var mer eller mindre döende var sÄ nöjd att hon hunnit förtidsrösta innan hon dog :heart
Du fÄr ta det försiktigt till vallokalen

Men vilket spel för galleriet 😂. Har ni sett klippet pĂ„ AF frĂ„n debatten i Riksdagen nĂ€r Johan ber Jimmie om hjĂ€lp dĂ„ han passerar Jimmie. Johan viskar till Jimmie "Lite mer tjafs" och Jimmie svarar med att visa upp en knuten nĂ€ve

Har fĂ„tt sĂ„ mycket reklam om L inför valet hĂ€r pĂ„ buke đŸ˜± Deras pengar kunde lika gĂ€rna kastas i sjön nĂ€r det gĂ€ller mig dock 😅

Jag vet inte om det Àr riktad reklam eller om de slÀnger ut dem efter alla svenskar, har ni ocksÄ fÄtt dem?
Jag fÄr jÀttemycket frÄn S sÄ det Àr nog inte bara L som Àr ute och marknadsför sig.

Men vilket spel för galleriet 😂. Har ni sett klippet pĂ„ AF frĂ„n debatten i Riksdagen nĂ€r Johan ber Jimmie om hjĂ€lp dĂ„ han passerar Jimmie. Johan viskar till Jimmie "Lite mer tjafs" och Jimmie svarar med att visa upp en knuten nĂ€ve
Har inget med EU-valet att göra

Men

Knappast en nyhet att Johan Pehrsson först och frĂ€mst Ă€r ”killen vid grillen”, hoppas han blir nöjd med att kunna grilla pĂ„ heltid efter nĂ€sta val.

PĂ„ temat att tramsa runt som vanligt.
Jag tycker det Àr spÀnnande med alla dessa nyheter du hittar hos ArbetsFörmedlingen. Om det möjligen Àr hos AftonBladet som vad jag vet alltid har förkortats AB sÄ kanske det Àr bÀttre att anvÀnda den förkortningen.
Men du kanske anvÀnder AF med flit för alltid stör det nÄgon? Vilket kÀnns lite som ditt signum.
Möjligen skulle det vara alltid Àr det nÄgon som inte störs.

PĂ„ temat att tramsa runt som vanligt.
Jag tycker det Àr spÀnnande med alla dessa nyheter du hittar hos ArbetsFörmedlingen. Om det möjligen Àr hos AftonBladet som vad jag vet alltid har förkortats AB sÄ kanske det Àr bÀttre att anvÀnda den förkortningen.
Men du kanske anvÀnder AF med flit för alltid stör det nÄgon? Vilket kÀnns lite som ditt signum.
Möjligen skulle det vara alltid Àr det nÄgon som inte störs.
Nja det kan misstolkas. AB Àr förkortning för aktiebolag

:nailbiting:

Jag slÀngde precis viktig information om EU-valet som sÄg ut som ett myndighetsutskick utan att öppna eller lÀsa, men det var i alla fall en logga frÄn rasistföreningen pÄ sÄ att man slapp öppna det.

Ingen reklam tack, gÀller tydligen inte reklam för politiska partier.

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka