Suck, senaste mÀtningen ser inte bra ut för Centern, mÄste jag alltsÄ stödrösta trots att det inte kÀnns helt rÀtt? :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FrÄgar du oss och vill ha rÄd?Suck, senaste mÀtningen ser inte bra ut för Centern, mÄste jag alltsÄ stödrösta trots att det inte kÀnns helt rÀtt? :/
Det var mest en retorisk frÄga, alternativt en öppning till input frÄn de som, utifrÄn vad som skrivs hÀr, har liknande vÀrderingar.FrÄgar du oss och vill ha rÄd?
Jag skulle inte vilja stödrösta pĂ„ C. Ăven om de Ă€r bra pĂ„ det sĂ€ttet att de tar avstĂ„nd frĂ„n högerextrema partier Ă€r de pĂ„ tok för liberala för min smak.Suck, senaste mĂ€tningen ser inte bra ut för Centern, mĂ„ste jag alltsĂ„ stödrösta trots att det inte kĂ€nns helt rĂ€tt? :/
Ăr det vĂ€rt att stödrösta till Europaparlamentet? KĂ€nns inte sĂ„.Suck, senaste mĂ€tningen ser inte bra ut för Centern, mĂ„ste jag alltsĂ„ stödrösta trots att det inte kĂ€nns helt rĂ€tt? :/
Egentligen Ă€r det för att jag Ă€r rĂ€dd för att de kommer Ă€ndra inriktning om de Ă„ker ur EP, och att det kommer mĂ€rks pĂ„ nationell nivĂ„. Ănskar att det lönade sig att vilja hĂ„lla avstĂ„nd till nationalister. Sedan gillar jag deras nummer tvĂ„ pĂ„ listan mer genuint, men det Ă€r ju tyvĂ€rr inte toppkandidaten.Ăr det vĂ€rt att stödrösta till Europaparlamentet? KĂ€nns inte sĂ„.
TÀnker att det Àr nÄgot annat till riksdagen, dÄ ser spelplanen annorlunda ut och en stödröst kan gynna ett regeringsunderlag.
I EU Àr det möjligtvis ett mandat de fÄr, det ska i sÄ fall vara för att toppkandidaten pÄ nÄgot sÀtt Àr vÀrd det.
Ja, alltsĂ„ varje gĂ„ng de nĂ€mner att de ocksĂ„ Ă€r borgerliga istĂ€llet för att tala om antirasism, hbtqi+ frĂ„gor, funktionsrĂ€tt (som Abir Al-Sahlani faktiskt gör, tycker det lyser med sin frĂ„nvaro hos för mĂ„nga annars) eller integritetsfrĂ„gor sĂ„ vill jag hĂ„lla för öronen...Jag skulle inte vilja stödrösta pĂ„ C. Ăven om de Ă€r bra pĂ„ det sĂ€ttet att de tar avstĂ„nd frĂ„n högerextrema partier Ă€r de pĂ„ tok för liberala för min smak.
Visst kan det löna sig att hĂ„lla avstĂ„nd till nationalister, men C lider förutom av mittfĂ„ran sĂ„ av att vara ett av flera smĂ„partier i svensk politik. Det blir svĂ„rt att rĂ€dda C med stödröster i EU, deras problem Ă€r större Ă€n sĂ„ och Ă€r frĂ€mst en frĂ„ga om inrikespolitisk utveckling. TĂ€nker jag!Egentligen Ă€r det för att jag Ă€r rĂ€dd för att de kommer Ă€ndra inriktning om de Ă„ker ur EP, och att det kommer mĂ€rks pĂ„ nationell nivĂ„. Ănskar att det lönade sig att vilja hĂ„lla avstĂ„nd till nationalister. Sedan gillar jag deras nummer tvĂ„ pĂ„ listan mer genuint, men det Ă€r ju tyvĂ€rr inte toppkandidaten.
Ser ingen större poÀng med stödröst i vanliga fall och Ànnu mindre i EU valt.Suck, senaste mÀtningen ser inte bra ut för Centern, mÄste jag alltsÄ stödrösta trots att det inte kÀnns helt rÀtt? :/
Sista dagen ska vara i morgon.Var Àr mitt röstkort!? Kivra sÀger att det kommer skickas i veckan men mÄnga andra verkar redan ha fÄtt sitt?
Ja, det dÀr reagerade jag ocksÄ pÄ i den valkompassen! KÀnns helt sjukt att S tycker att det Àr en sÄ bra idé.HÀr Àr en av mina viktigaste frÄgor, jag Àr inte sugen pÄ mer integritetskrÀnkning, och S har verkligen sagt mycket urbota dumt i dom hÀr frÄgorna. Blir MP eller V för mig.
Visa bifogad fil 145853
Sitt lugnt i bÄten. Tids nog fÄr du detVar Àr mitt röstkort!? Kivra sÀger att det kommer skickas i veckan men mÄnga andra verkar redan ha fÄtt sitt?
Har gjort flera olika kompasser och min analys Àr att jag vill bÄde ha och Àta kakanDet lÄter lite mÀrkligt ÀndÄ, SD och M skiljer sig ju Ät ganska mycket pÄ EU-nivÄ?
Ja alltsÄ - jag kommer rösta pÄ centern oavsett om de riskerar att ramla ur europaparlamentet eller ej. Jag Àr genuint liberal, ser liberalismen som grunden för ett demokratiskt samhÀlle, och tidöpartierna har helt förlorat mitt förtroende genom samarbetet med sd. Tycker dessutom att de frÄgor du tar upp kring antirasism, hbtqi mm Àr viktiga OCH att c har haft en vÀldigt tydlig och bra linje gÀllande sd's trollfabrik, sÄ jag har vÀl det senaste snarast blivit stÀrkt i mitt beslut att rösta pÄ c. Hoppas givetvis pÄ att fler ska komma till samma slutsats!Det var mest en retorisk frÄga, alternativt en öppning till input frÄn de som, utifrÄn vad som skrivs hÀr, har liknande vÀrderingar.
Jag Àr ju betydligt mer vÀnster Àn vad centern Àr, men fortfarande liberal i mÄnga frÄgor. Redan innan historien om SD:s trollfabrik sÄ har jag tyckt bra om Abir Al-Sahlani och uppskattat i stort sett varje debattartikel jag lÀst av henne (och i valkompasser dÀr man kunnat se hur europaparlamentariker röstat i olika frÄgor sÄ har jag matchat bra med henne). Uppfattar henne som lite annorlunda Àn politiken som de driver i Sverige, eller ja det Àr vÀl fortfarande förenligt med vanliga politiska stÄndpunkter de för - men vad hon vÀljer att lÀgga fokus pÄ. Vilket inte Àr sÄ mÀrkligt i och med att det ser annorlunda ut i EP.Ja alltsÄ - jag kommer rösta pÄ centern oavsett om de riskerar att ramla ur europaparlamentet eller ej. Jag Àr genuint liberal, ser liberalismen som grunden för ett demokratiskt samhÀlle, och tidöpartierna har helt förlorat mitt förtroende genom samarbetet med sd. Tycker dessutom att de frÄgor du tar upp kring antirasism, hbtqi mm Àr viktiga OCH att c har haft en vÀldigt tydlig och bra linje gÀllande sd's trollfabrik, sÄ jag har vÀl det senaste snarast blivit stÀrkt i mitt beslut att rösta pÄ c. Hoppas givetvis pÄ att fler ska komma till samma slutsats!
PĂ„ sĂ€tt och vis har du ju rĂ€tt i att Ă€ven om debatten ska vara om EP-valet sĂ„ tenderar det att handla om det politiska landskapet i Sverige istĂ€llet.Jag tycker att det Ă€r sĂ„ lite prat och reklam om detta val jĂ€mfört med âvanligaâ.
Jag kÀnner mig inte alls sÀker pÄ vad som Àr rÀtt för mig.