Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vad Àr viktiga frÄgor för dig? DÄ kan du kanske hitta partier som passar dig bÀttre Àn andra.Jo men nÀr det ser ut sÄhÀr?
Visa bifogad fil 145650
Jag hoppar över vissa frÄgor och lÀser svaren. Trycker i extra viktiga frÄgor.Ja vad Àr viktiga frÄgor för dig? DÄ kan du kanske hitta partier som passar dig bÀttre Àn andra.
Annars Àr ju ideologi alltid en viktigt utgÄngspunkt, om man inte drivs av sakfrÄgor. Vilken partigrupp partiet tillhör i EU Àr inte oviktigt och dÄ Àr ideologi en vÀgledning.
Liberalerna vill ha euron. Det kan de inte fÄ igenom genom Europaparlamentet sÄ det behöver du egentligen inte lÀgga vikt vid, om det inte Àr viktigt av princip.
Kan du skala ner det till 2-3 partier sÄ tycker jag det ger rÀtt mycket att kolla partiets hemsidor för att se deras kÀrnfrÄgor och vad toppkandidaterna sÀger.Jag hoppar över vissa frÄgor och lÀser svaren. Trycker i extra viktiga frÄgor.
Vet att jag generellt kan för lite.
FÄr lÀgga ner mig lite mer pÄ 2-3 partier ngn dag.
Tack, det ska jag göra!Kan du skala ner det till 2-3 partier sÄ tycker jag det ger rÀtt mycket att kolla partiets hemsidor för att se deras kÀrnfrÄgor och vad toppkandidaterna sÀger.
Jag har inte fÄtt reklamen frÄn nÄgot parti. Har dÀr emot fÄtt om att det Àr EU val men det tillhör inget parti, dock inte pÄ buke utan pÄ YT och IG mest.Har fÄtt sÄ mycket reklam om L inför valet hÀr pÄ buke Deras pengar kunde lika gÀrna kastas i sjön nÀr det gÀller mig dock
Jag vet inte om det Àr riktad reklam eller om de slÀnger ut dem efter alla svenskar, har ni ocksÄ fÄtt dem?
JodÄ. Kollade i postfacket och dÀr lÄg det. HÀr ska vi fÄ rösta 2ggrHar ni fÄtt röstkortet Àn? Det Àr ju bara nÄgra dagar kvar tills man kan förtidsrösta, sÄ jag hoppas det landar i brevlÄdan snart
Ja, jag fattar inte heller, det betyder ju ingenting med underskriften dÄ?Centern kommer verka för att Liberalerna utesluts av deras gemensamma grupp i EU pga. samarbetet med SD. Tydligen har alla medlemmar skrivit under att inte samverka med ytterhögerpartier - varken nationellt eller i EU - nu i maj? Varför skrev Liberalerna under det? KÀnns helt sjukt nÀr de gör just det?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMAJO1/c-hotar-kasta-ut-l-ur-eu-grupp
Jag kÀnner exakt samma, jag vill uppmuntra C eftersom de hanterat detta bÀst av alla, men pÄ mÄnga sÀtt tycker jag inte alls som dem. Jag vÀljer ocksÄ mellan MP och V, supersvÄrt.Haha, jag har Ängest över valet. Gillar Jonas Sjöstedt massor, sÄ egentligen Àr der ganska sjÀlvklart. Men jag tycker verkligen att Centern agerat sÄ vettigt i relation till SD nu etc, och jag vet att det inte Àr givet att de kommer över spÀrren. Och gör de inte det sÄ antar jag att det kommer vara kört för Demirok som partiledare, och det tror jag vore jÀttedÄligt för Sverige...! Sedan tror jag förvisso att nyliberalism, NPM och privatiseringar indirekt leder till högerpopulism och nationalism pga utsattheten det skapar, sÄ Àr de en sÄ tydlig antifascistisk röst som behövs...
Och SD röstar mer som ID Àn sin egen grupp...Tycker det Àr intressant.
Visa bifogad fil 145825
Mycket matnyttig sida om en klickar runt.Och SD röstar mer som ID Àn sin egen grupp...
https://www.europaportalen.se/2024/03/stor-granskning-sd-rostar-som-yttersta-hogern-i-eu
Det verkar som att partigruppen nu verkar för att utesluta det nederlÀndska, liberala partiet som Mark Rutte rattar pga. att de nationellt samarbetar med Geert Wilders högerextrema parti (som nog Àr "snÀllare" Àn SD). Med det i Ätanke kan man undra varför L inte uteslöts nÀr de utreddes efter valet 2022...Ja, jag fattar inte heller, det betyder ju ingenting med underskriften dÄ?
En annan grej Àr att Tobé 6/5 sa att han gÀrna samarbetar med konstruktiva högerpartier som Italiens bröder.... sen dess har saker utvecklat sig, och jag kÀnner kanske att media borde ligga pÄ honom om Meloni lÄter lika bra nu: https://omni.se/giorgia-meloni-och-marine-le-pen-narmar-sig-samarbete/a/0VnPPoVilken verklighet lever M i? Desperationen skiner igenom.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/qPL2L0/kristersson-m-vill-samarbeta-med-s-och-sd-i-bryssel