đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
Av de som ligger lite pyrt till hoppas jag att KD och L Äker ut, L mest för att de ska vakna upp. Jag Àr mer kluven till C i och med deras miljö och klimatpolitik, hade den varit bÀttre hade jag hoppats att det gÄr bra för dem eftersom de stÄr för en del andra viktiga vÀrden, nu Àr jag mer neutral. Cs klimat- och miljöpolitik Àr ÀndÄ fortfarande bÀttre Àn majoriteten av regeringspartiernas (L Àr bÀttre, KD och M helt undermÄliga) och SDs som förstÄs Àr vÀrst.

SD vill inte heller stĂ€rka abortrĂ€tten i EU, en fortsatt viktig frĂ„ga internationellt sĂ„ lĂ€nge inte alla kvinnor och flickor har den rĂ€tten. SD har ju nationellt Ă€ven velat sĂ€nka grĂ€nsen för fri abort till v12 frĂ„n dagens v18 sĂ„ det Ă€r inte förvĂ„nande att de inte bryr sig om abortrĂ€tt pĂ„ EU-nivĂ„. Även utifrĂ„n det blir det intressant att se hur det gĂ„r för dem, hur starkt abortmotstĂ„ndet frĂ„n Sveriges hĂ„ll blir i EU.

För mig Àr det nog just miljö-, klimat- och grundlÀggande rÀttighetsfrÄgor som Àr viktigast i EU-valet, frÄgor som i mÄnga fall egentligen inte följer nationsgrÀnser.
 
De nya anti-Liberalerna jobbar hÄrt med förbud, detaljstyrning av mÀnniskors liv och pÄ andra sidan acceptans för högerextrema samarbete . Helt i L-inje.
Är det nĂ„gon som vet varför de alls kallar sig liberala? Har de nĂ„gra liberala/socialliberala element i sin politik alls nuförtiden? Jag skulle absolut kunnat övervĂ€ga att rösta pĂ„ ett riktigt liberalt parti men L hamnar lĂ€ngst ifrĂ„n pĂ„ alla frĂ„gor de har Ă„sikter om.
 
Är det nĂ„gon som vet varför de alls kallar sig liberala? Har de nĂ„gra liberala/socialliberala element i sin politik alls nuförtiden? Jag skulle absolut kunnat övervĂ€ga att rösta pĂ„ ett riktigt liberalt parti men L hamnar lĂ€ngst ifrĂ„n pĂ„ alla frĂ„gor de har Ă„sikter om.
Bland partier i riksdagen sÄ Àr det vÀl L och C som ser sig som Liberala. Kollar man bland mindre partier sÄ KLP (Klassiskt liberala partiet) som oxÄ stÀller upp i EU valet med 6 personer pÄ listan.
 
Visst borde Sverige ha det som i Belgien att det Àr lag pÄ att rösta annars blir det böter. DÄ fÄr man ju ett mer rÀttvist resultat hur medborgarna tycker, vill ha.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...et-gor-att-valresultatet-blir-mer-rattvisande
Det stÄr att de inte har förtidsröstning i Belgien och man mÄste rösta pÄ hemorten, i vallokal. Dom gör det ju inte lÀtt för medborgarna att göra rÀtt och undvika böter. DÄlig lag.
 
Det stÄr att de inte har förtidsröstning i Belgien och man mÄste rösta pÄ hemorten, i vallokal. Dom gör det ju inte lÀtt för medborgarna att göra rÀtt och undvika böter. DÄlig lag.
Ja det Àr dÄligt att dom inte fÄr förtidsrösta. Det borde lÀtt kunna Àndras men man kanske tycker det blir för dyrt
 
SĂ„g nyss Rapport. Vissa lĂ€nder röstar idag. Är det verkligen sĂ„ att högern verkar gĂ„ starkt?
 
NÄgon som kommer valvaka i morgon? Jag och pojkvÀnnen tÀnkte kika pÄ svt's sÀndning. Funderar pÄ att kanske baka nÄgot, fÄr se lite vad jag har i skÄpen hÀr hemma.
LĂ„ter inte sĂ„ spĂ€nnande, 😅 men vill gĂ€rna se de preliminĂ€ra siffrorna efter valet.
 
NÄgon som kommer valvaka i morgon? Jag och pojkvÀnnen tÀnkte kika pÄ svt's sÀndning. Funderar pÄ att kanske baka nÄgot, fÄr se lite vad jag har i skÄpen hÀr hemma.
Jag hÀnger med fram till Valu, sen fÄr jag se. Beror pÄ hur det utvecklar sig
 
LĂ„ter inte sĂ„ spĂ€nnande, 😅 men vill gĂ€rna se de preliminĂ€ra siffrorna efter valet.
Skönt att ha nÄgot att slötitta pÄ ibland :) kanske spelar vi nÄgot spel undertiden. Budade hem ett av mina favoritspel pÄ tradera (Racko) som fortfarande ligger orört, kanske ska damma av det :)
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ia-rosander-kampanjar-med-draget-tjanstevapen

Christ on a fucking piece of toast. Jag trodde polisen har extremt strÀnga regler. Det var ju ett tag tveksamt om enskilda poliser i uniform som inte var i tjÀnst fick gÄ i Pride paraden. Varning och avstÀngning Àr det minsta de borde göra. Förutom allt annat Àr det enormt osmakligt att 'fira' med en cigarr efter gripandet. Om nÄgot borde hon dömas enligt GDPR för att ansiktet pÄ den gripne syntes.
 
NÄgon som kommer valvaka i morgon? Jag och pojkvÀnnen tÀnkte kika pÄ svt's sÀndning. Funderar pÄ att kanske baka nÄgot, fÄr se lite vad jag har i skÄpen hÀr hemma.
Brukar göra men inte denna gÄngen. Börjar jobba dag pÄ mÄndag och har inte vaknat till vÀckarklocka sedan oktober och ska nu vakna kl 5 pÄ morgonen helst.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ia-rosander-kampanjar-med-draget-tjanstevapen

Christ on a fucking piece of toast. Jag trodde polisen har extremt strÀnga regler. Det var ju ett tag tveksamt om enskilda poliser i uniform som inte var i tjÀnst fick gÄ i Pride paraden. Varning och avstÀngning Àr det minsta de borde göra. Förutom allt annat Àr det enormt osmakligt att 'fira' med en cigarr efter gripandet. Om nÄgot borde hon dömas enligt GDPR för att ansiktet pÄ den gripne syntes.
Jag ser inte det konstiga? Man kan hitta polis-bodycams pÄ youtube om man vill. Den gripnes ansikte Àr suddat. Att ta en cigarr efterÄt Àr inte heller hemskt, med tanke pÄ den enorma stress som kommer med att vara i aktiv tjÀnst.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ia-rosander-kampanjar-med-draget-tjanstevapen

Christ on a fucking piece of toast. Jag trodde polisen har extremt strÀnga regler. Det var ju ett tag tveksamt om enskilda poliser i uniform som inte var i tjÀnst fick gÄ i Pride paraden. Varning och avstÀngning Àr det minsta de borde göra. Förutom allt annat Àr det enormt osmakligt att 'fira' med en cigarr efter gripandet. Om nÄgot borde hon dömas enligt GDPR för att ansiktet pÄ den gripne syntes.
Tycker det dÀr ser sÄ jÀvla illa ut.
 
Jag ser inte det konstiga? Man kan hitta polis-bodycams pÄ youtube om man vill. Den gripnes ansikte Àr suddat. Att ta en cigarr efterÄt Àr inte heller hemskt, med tanke pÄ den enorma stress som kommer med att vara i aktiv tjÀnst.
Det Àr suddat hÀr, inte i SDs faktiska reklam.
 
NÄgon som kommer valvaka i morgon? Jag och pojkvÀnnen tÀnkte kika pÄ svt's sÀndning. Funderar pÄ att kanske baka nÄgot, fÄr se lite vad jag har i skÄpen hÀr hemma.

Jag har ocksÄ tÀnkt kolla SVT. Det hÀr Àr mitt andra EU-val men det första som jag faktiskt följer mer noggrant. Ska se till att köpa hem ordentligt med bra snacks imorgon sÄ jag Àr redo :D Har pÄmint italienska pojkvÀnnen om att han mÄste gÄ och rösta ocksÄ, viktigt viktigt!
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels frĂ„ga

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp