Klantat mig i söndags.
Det har varit väldigt varmt här ett tag och i söndags var ännu en av de där dagarna med 27-28 plusgrader och sol.
Jag hade på mig ett par (rätt snygga faktiskt) helskodda ridbyxor.
Det var inte så lämpligt.
Andra ridturen för dagen bjöd på skavsår högt uppe på vänster lår. Jag var dum och red en tredje ridtur i samma byxor.
Sedan var jag dum och smällde på ett skavsårsplåster. Det i sig var väl inte så dumt, men att sätta mig upp på häst nummer fyra var inte helt genomtänkt.
Resultatet blev ett stort skavsår, ca 6X4 cm, högt uppe på vänster lår där låret går över i skinka, typ.
Så den här veckan har jag inte ridit alls.
Det som är bra är att jag i stället har körtränat hästar där Yngve och Reggie har fått jobba lite mer för vagn. Ute längs vägen, och i paddocken. Igår fick de galoppera också, och jag tränade oss på att få rätt galopp. Båda killarna jätteduktiga, blev rätt i stort sett varje gång.
Idag kunde jag konstatera att de tyckte att galopp är en bra gångart, fick "städa" lite för att inte få galopp så fort jag gav mig in på diagonalen.
Isak har blivit tömkörd ett par dagar också, inte så dumt.
Egentligen kanske jag borde få skavsår oftare...
Been there, Done that!
Jag som är överviktig får ju det ibland lite här och var och det är aldrig kul. Plåster är inte heller alltid den bästa lösningen men trots det kanske nödvändigt beroende på var det sitter.