Idag har jag shoppat vikt-måttband.
är visserligen aningen tveksam till om det där med vikt och mankhöjd stämmer, Ärlig har bukomfång som en normalviktig häst på 158cm enligt det måttbandet. Han är 144 cm i mankhöjd - men visst, det finns en del extra fett på honom också (trots sparsam grästillväxt har han lagt på sig på betet; uppskattningsvis 1.5-2 cm tjockt fettlager runt hela hästen... inte längre korrekt vikt med andra ord). Suck.
Isak är dock korrekt i hull, liksom Yngve och Reggie. Får se hur länge det håller nu när det kommit lite regn och ska fortsätta vara varmt och därmed sannolikhet att betesmängden ökar i hagen.
Lester har nog faktiskt gått ner lite men det blir så mycket enklare att följa nu när jag har köpt ett måttband.
Tror jag ska göra i ordning ett dokument på google docs, som jag använder, och skriva in siffror och följa.
Nä, viktbandet har jag testat en gång och sedan inte mer.
Skulle jag använda den på Burret tänke jag att han garanterat skulle vara normalviktig. På honom har jag ju nämligen inga hål kvar i tömkörningsgjorden som det är nu och det har jag alltid haft på herr Grå trots att Burret är överviktig och Herr Grå var normalviktig.
Visst har de olika mankhöjd men skillnaden är inte så stor.