Sv: fjording

I Norge har vi en sprek fjording som går 120km ;)

Jag vet att det finns iallafall några stycken bara i min närhet som rider distans med fjordingar! Själv har jag inte tävlat i distans någon gång med mina fjord, men vi har varit på flerdagars långturer nästan varje sommar och jag tror det skulle gå problemfritt om jag någon gång skulle vilja tyävla dem. Som känt är har ju fjordingarna både uthållighet o envishet! Mina fjord får inte nog o strejkar de är framåt i alla väder o väglag i stort sett hur långt som helst.
Kolla distans listan annars finns ju en del fjordingar i resultaten faktiskt!

Jag har också fjording. Funderar också på om man kan träna henne i distans :smirk:

Vi ska anordna dagstur, så då kan man ju ha nytta av den träningen ju ;)

En kvinna i närheten håller på o reka inför att eventuellt göra en pilgrimsvandring med hästar över nidaros. Hon ville ha med mig o min fjord, borde nog träna en hel del o va med i nån distans tävling o prova innan jag bestämmer mig. Har ju ridit lite flerdagars långturer med min häst men just nu är hon inte i den kondisen..Norsk häst i norge borde ju va självklart!!

fjordinghanna skrev:
En kvinna i närheten håller på o reka inför att eventuellt göra en pilgrimsvandring med hästar över nidaros. Hon ville ha med mig o min fjord, borde nog träna en hel del o va med i nån distans tävling o prova innan jag bestämmer mig. Har ju ridit lite flerdagars långturer med min häst men just nu är hon inte i den kondisen..Norsk häst i norge borde ju va självklart!!

Det var ju några som gjorde det för några år sedan. :)
Dom hyrde fjordingar i Norge och så red de från någonstans i Sverige och över till Nidaros.
Tyvärr tror jag inte att deras hemsida fungerar längre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det lilla hingstfölet i Skåne föddes på nyårsnatten och är antagligen årets första föl. Här berättar hästägaren mer om den oplanerade...
Svar
0
· Visningar
643
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 294
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka