Fjordhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare frid
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 894
F

frid

Hej!
Jag ska betäcka ett fint stort fjordsto (som tyvärr inte har stam), men helt klart är av den Norska grova typen av fjording. Nu undrar jag om du vet någon som har en fjordhingst och som kan tänka låta betäcka sin hingst med ett sto utan någon känd stam. Endast skåne eller södra delarna av Halland, Småland eller Blekinge.
Gäller våren -08. Tacksam för hjälp! Går bra att PM:a om ni inte vill skriva ut namn osv.:bow:

Sv: Fjordhingst

Fjordhingstarna finns presenterade på Svenska Fjordhästföreningens hemsida, med bild, stam och meriter, samt ägaruppgifter. Är du medlem i ngn av lokalföreningarna inom SFF (eftersom du är skåning rekommenderas Södra eller Norra Skånes FF, båda har hemsidor) så får du fram på vårkanten även en aktuell hingstkatalog. Är själv hingsthållare, ger därför inga avelsråd, men ta gärna en tur och titta på de aktuella hingstarna irl, och diskutera med berörda hingsthållare om de är intresserade av att betäcka ett fjordsto utan stam, förhoppningsvis dock registrerad i Svenska Fjordhästföreningen...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: Roheryn
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·
Avel Hej jag är lite ny på detta med betäckning men jag funderar på att betäcka mitt new forest sto Casandra III som är en renrasig new...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Görel
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 581
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka