Fjordhäst korsningar

Sv: Fjordhäst korsningar

Tack snälla för den informationen! :bow: Grethe hade stamboksnummer D 2880 och lämnade stoet Rhone 539 som var född just i Hova. Eftersom Grethe aldrig stamboksfördes i Sverige vet jag tyvärr inte hennes färg.

Någon russnörd som vet stammen på Jack III?

Grethe var en vanlig ljusbrun black fjording, lugn och stadig vad jag minns. Trots allt var detta 1965.
Vad jag minns var Rhone kanske efter Ojvind, (kan inte skriva prickar just nu)

Allbreed stammen pa Jack III aer korrekt vad jag kan se.

Pomperipossa gick med pa laegret 65 som tvaaring men inte heltid, en lugn mjuk och ganska korrekt ponny. Hur stor blev hon till slut? Hon var stoerre aen russen redan 65. Hur gammal blev hon?
Ack vilka minnen!!!!
Nagra andra Jack III avkommor som ni minns.
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Pompan var 135,5 cm, så så väldigt stor var hon inte. Rhone var enligt stamboken 143 cm och mycket riktigt efter Øyvind D201.

Jag vet inte hur gammal Pompan blev. Sista gången jag såg henne var 1975. Då stod hon hemma hos ägarfamiljen och hade ett stoföl, som jag tror hette Blondie. Vet inte vem som var pappa till henne.

Ett inlägg i fjordkorsningsdebatten: Pompan hade ärvt sin mammas huvud och kropp och sin pappas man och ben, vilket kanske inte var så lyckat. Bilden ljuger lite. Hon ser mycket tunnare ut än hon var. Men hon var väldigt söt. :love:

MN
 
Sv: Fjordhäst korsningar

På ridskolan där jag red hade, eller har han är kvar fortfarande, de en korsning fjording/arab född 1990. Vet inte stammen tyvärr.
Red honom en del i dressyr och startade några klubbtävlingar, jättetrevlig häst! :) Pigg och glad var han då, han var ju ung också! På senare år har jag hört att han blivit trög... Men så var han ju typ fyra-fem och ny när jag red honom.
Tyvärr har jag inga kort i datorn på honom, och vet inte om man får länka från deras sida bara sådär??

Var in och tittade på min gamla klubbs sida och såg att de nu har en till korsning, fjording/welsh född 2001, stod ingen stam. Och så har de haft en korsning eng.fullblod/fjording som nu är privat. e: Legal Eagle xx u: Bianca-Lele. Född 1993, rödblack.

Och då kom jag på att mitt ena fjordsto har ju en avkomma, och fadern är Engelskt Fullblod! Jag fick höra när jag köpte henne att hon haft en avkomma och jag ville premiera henne så jag snokade rätt på tidigare ägare och fick veta detta. Premieringen får jag ju vänta med då...

//Camilla
 
Sv: Fjordhäst korsningar

jag har köpt en tinker/fjording idag. bilder kommer i morgon
 
Sv: Fjordhäst korsningar

kira.jpg



korsning tinker fjording 50/50:)
 
Sv: Fjordhäst korsningar

kira1.jpg



blev inte fler bilder idag.. kameran dog.. så klart!
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Pojken
f-04
korsning fjord/fullblod
148 cm i mkh
 
Sv: Fjordhäst korsningar

men det finns ju faktiskt fjordingar som har så "röd" färgsättning.
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Hej. Jag har en korsning fjord/friser, en super mysig kille född midsommar 2007. Så snäll och trivsam.
Mamman heter Linette, fjording140 cirka och pappan var en friser.Terminator af steen, tror jag, ca 165 i manken. Skal bli spännande och se hur stor han blir.

Det finns bilder på min blogg om någon vill se bilder då jag inte lyckades lägga upp bilderna.....

http://hastcraft.bloggagratis.se/2008/09/sida-2/

//Marie
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Vad är det för stam på mamman? Jag har fem passande fjordston i min bas...
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Mamman heter Tåghusa Linette, född -95, tror jag . Har sålt henne.. Men hon var kalas trivsam. Ur snäll.
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Tackar så mycket, då är Tvåan inlagd i min bas. :D Linett hade jag sedan tidigare, du hade rätt hon är född 1995. För övrigt dräktig med fjordhingst i år! :banana:
 
Sv: Fjordhäst korsningar

åå, jag har oxå en häst efter Ernford Jester, u: är fjodstoet Lizette
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Vad är det för stam på Lizette? Har sju i min databas och är förstås nyfiken på vilken av dem som är mamma.
 

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
676
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: L(i)FE
·
  • Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp