Fjordhäst korsningar

Sv: Fjordhäst korsningar

Wow vilken söt! :love: Vad är det för stam? Nyfiken på vad det är för welsh
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Vet inte om jag tycker det är så duktigt o skritthoppa en 4 åring så högt...
Tänk vad djävla lätt vissa har för att döma och berätta när de inte har en aning om vad någon har sysslat med och i vilket syfte. :mad: Varför ens fälla kommentaren?
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Valack född 1999 e.Ernford Jester RWR 3 u.Gräbban 1446, 50% welsh 50% fjording, placerad LA hoppning

Fascinerande att Gräbban fick ett föl vid 24 års ålder. :) Ännu intressantare att hon lämnade rödblack, det blir en notering i min bas! :laugh:
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Va var det för syfte då? Jag kan inte komma på något som det skulle vara bra för.

Du klankar ju ner någon som tagit upp ponnyn på msv...
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Här kommer min lilla häst. Det är en liten korsning mellan fjording och nordsvensk. Blir sex år i år. :) Är bara runt 142 i mkh.


klarafrettpass.jpg


Ankimednyatrnset.jpg


Angelikaochjag.jpg



Angelikaihagen.jpg

(Den stackars smala hästen i bakgrunden är inte någon av mina vill jag bara berätta)
 
Senast ändrad:
Sv: Fjordhäst korsningar

Men stam då?! Jag blir ju tokig på alla hästar som jag inte får veta stam på. :p
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Detta är min nya favorittråd :)
Älskar att se dessa fina korsningar!
Har själv "bara" en renrasig fjording :)
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Det blir jag också tokig på, men jag vetfaktiskt inte. Köpte denna för ca 1½ år sedan, från en ägare som bara haft den några månader. Vi har försökt kontakta uppfödaren förut men inte fått tag på honom. Måste försöka snart igen. :) Vill verkligen också veta!
 
Senast ändrad:
Sv: Fjordhäst korsningar

Va var det för syfte då? Jag kan inte komma på något som det skulle vara bra för.
Skritthoppning är superbra för heta hästar tycker jag. De får aldrig chansen att hetsa upp sig innan hindret och kan därför hoppa avslappnat med rätt muskler. Sen är det en jättebra lydnadsövning även för de som inte är så heta. Hästen får ta i lite extra. Det är styrketräning.

Du klankar ju ner någon som tagit upp ponnyn på msv...
Alltså, de flesta ponnierna kan gå LA med en medelmåtta på ryggen. Och det var ju dit hon kom. Så fort det blev MSV började ju ponnyn stanna med tjejen på ryggen. LA är ingenting speciellt, dit når alla med lite träning. MSV är värre, där behövs det antingen ryttartalang eller en autopilot.
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Det blir jag också tokig på, men jag vetfaktiskt inte. Köpte denna för ca 1½ år sedan, från en ägare som bara haft den några månader. Vi har försökt kontakta uppfödaren förut men inte fått tag på honom. Måste försöka snart igen. :) Vill verkligen också veta!

Heter hästen Zinita? Kommer den från småland ursprungligen?
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Ja de var väldigt lika, utom min hästs bläs. :) Får rota fram en bild hemma där den syns, ser ut som ett stort frågetecken. :p Fast din såg ju förstås mkt pojkaktigare ut än min, i kroppstypen också. Den är jättefin! Hoppas min blir lika duktig på terränghinder som din också. Än så länge är stockar och stubbar vääldigt farliga. Men bommar går bra.:)
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Åh tack! Jag tycker också den är himla söt. Fast det var inte meningen att jag skulle ha en sån liten häst, men nu har jag fastnat så det är försent att göra något åt. :p
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Hoppning i skritt....

Ser inga fördelar med det.

Det var modernt ett tag. Numer ser jag ingen som håller på med det, blir lite barreringseffekt. Att skritthoppa 1,25 med en ungponny har jag aldrig hört talas om förut dock.

Ramona, vad var syftet?
 
Sv: Fjordhäst korsningar

*KL*

Jag har med en Fjordkorsning:d

Olliver är korsning Fjording - Polskt Halvblod F. 1998 och är 146,5cm
Pappan var Fjordhingsten Thor 101 och Mamman hette Madame Mim tror jag.
Han är tävlad upp till nat LA i hoppning och Lätt fälttävlan.

Oerhört social och jättetrevlig att rida, även om han kan ha sina idéer ibland:D Kan säga att alla som nån gång ridit eller träffat honom blev helt förälskade:love::D


19994253.jpg

19691659.jpg

25700025.jpg


Länk till hela albumet ;) http://www.pixbox.se/alb_show_id211885_page0.html
 
Sv: Fjordhäst korsningar

Tycker det borde slita alldeles för mkt för att tillföra något positivt. Kan man inte få sin häst att slappna av borde man rida mer dressyr.
 

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
676
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: L(i)FE
·
  • Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp