Låter inte bra att framtiden är osäker.
Näe, det är inget roligt alls...
Mamsens kropp strejkar och när de enklaste stallsysslorna blir outhärdliga, ja då måste vi ta ställning till om, och vilka i så fall, vi skall behålla...Oerhört tråkigt nu när det precis har börjat rulla på....
Just nu sitter jag och sammanställer avkommeresultat för en drös med hingstar och Botvid är en av de som sticker ut lite.

Sedan är det förstås lättare att sammanställa information på en äldre hingst än en nygodkänd eller en hingst som använts i aveln enbart ett par år. Men lite tankeställare får jag.
Ja, Botvid har förärvt sig väl och framförallt har Ballgärde-Björkhemskombon funkat super! Ungefär som Dalar/Knastkombos också ofta blir superfina hästar...Dessutom försöker (!) vi tänka lite mer långsiktigt, avkomman i sig kankse inte blir den bästa, men några generationer senare kanske valet lönade sig! 
Om Arn inte betäcker Malva, åker hon till en annan hingst eller får hon gå gall? Man vill ju att de bra stona avlas på, men det är inte alltid lätt att få plats med alla avkommor heller.
Malva betäcker Arn sist på säsongen i så fall, pga hennes CEM-smitta. Vi vill ha henne friskförklarad och fräsch innan vi ens tänker tanken. Är hon d och Arn inte får fler ston, ja då betäcker vi eventuellt. Annars får hon nog gå gall ett år så vi kan lägga ned tid och fokus på inridning och stamboksföring. 
Jag klurar lite på om jag skall sätta in en annons på Ariels mage på SFF:s hemsida, kanske är gensvaret större i år när hon ändå har sitt diplom?