Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En sak som jag inte fattat är, när man stamboksför, blir det ett B då också eller är det separata delar? Eftersom man har en avkomma, gör rid/körprov och visar, är inte det detsamma som B-premiera?
En sak som jag inte fattat är, när man stamboksför, blir det ett B då också eller är det separata delar? Eftersom man har en avkomma, gör rid/körprov och visar, är inte det detsamma som B-premiera?
AB. Får stoet istället om hon på treårsprem fått diplom, eller på riksutställningen som treåring fått 40 p eller mera (ingen delp under 6), erhållit SFF. s prestationsmedalj i guld, vunnit två guldplaketter på utställning under två olika kalenderår för olika utställningsdomare, erhållit lägst 8,0 i gångarter, hoppning eller allround på regional kvaitetsbedömning. Dock måste stoet haft 38 p extr, vid lägst tre års ålder för att få lov att använda tävlingsmeriter för höjning.
Det finns en rad andra tävlingsresultat som meriterar för AB - men det är lite mycket att ta upp här och jag kommer inte heller ihåg dem i huvet, men de finns uppräknade i premieringsregelmentet för ston (finns på nätet?).
Skogstomten, har du ngn bild mån tro? *nyfiken*
På utställningar så ska man få en guldplackett om man får 40 poäng eller mer, man får en silverplackett om man får 38-39 poäng och bronsplakett om man får 37 poäng eller mindre, så var det förr iaf, men det kan ju hända att dom har tagit bort själva plaketterna på vissa utställningar och bara har resultatet på pappret, det är ju vad som står där som gäller.
Jag e ytterst tveksam om Rohirrim är betäckt.
Hehehe, undrar just vad sambon skulle säga då...