Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är han SÅ speciell? Eller blir vi lyriska för att Humira Kry (m. en snygg mamma) är en sån skönhet?
Man ska kanske tänka efter vilket sto man tar till en vass hingst?
Ja, det var ju lite det jag var inne på men inte kunde formulera
OM nu hingsten NEDÄRVER sitt lynne, då ska han inte vara i avel om han har lynnesfel. Men om det nu är modern som ger fölungen lynnet, vad spelar det då för roll hur hingsten är? (nu är detta väldigt förenklat, men ni förstår kanske hur jag menar?)
Vi hade tex en oerhört skarp engelsk fullblods hingst på station första året jag jobbade där. Han var rent livsfarlig att hantera när han kom och var MKT obehaglig och beräknande. Trots detta användes han ganska flitigt ( i halvblodsaveln) och han blev under säsongen riktigt trevlig när jag kom igågn och red honom och han fick utlopp för all sin energi.
Hade jag sett honom som stoägare när han kom hade jag ALDRIG valt honom, medans jag i slutet på säsongen gladeligen hade gjort det. Samma hingst, men med två helt olika förutsättningar som hade blivit helt olika bedömd om han visats vår eller höst...
Ett förtydligande gällande det fortsatta förfarandet i detta ärende verkar vara en allmän önskan och kanske får vi alla snart någon form av offentlig utsaga?