FJOLÅRS HÖ - minskade värden?!

milly

Trådstartare
Många tror ju att alla värden minskas (även energi och protein) men så ÄR det inte va? Det är väl bara vitaminerna som försvinner? Eller är det också mineralerna??

Sv: FJOLÅRS HÖ - minskade värden?!

Har energin minskat så finns det bovar o banditer i höet som förbrukat det. Då är det hygieniskt inte bra.
I ett friskt hö är det bara vitaminerna som försvinner.
// Linda

Sv: FJOLÅRS HÖ - minskade värden?!

Har energin minskat så finns det bovar o banditer i höet som förbrukat det. Då är det hygieniskt inte bra.
I ett friskt hö är det bara vitaminerna som försvinner.
// Linda

Okej! Höet SER fint ut o luktar okej. Men man kan ju aldrig vara säker utan analys... :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka