fjantig som f*n

G

gosebus

Jag känner mig så himla fjantig, jag ska skaffa hund om typ 1 år eller nåt och jag har redan bestämt vilken ras jag ska ha, vilket kön den ska ha, vart jag ska köpa den, vad den ska heta, vad jag ska göra med den... allt!
känns så himla löjligt...
har ni här också gjort så innan ni skaffade era hundar, eller är jag ensam?

Sv: fjantig som f*n

Inte är du ensam. Det tar tid att hitta den perfekta hunden så många är ute flera år i förväg. Det är så mycket som ska stämma...uppfödare, kombination av föräldradjur och sedan ska man ha turen att det föds tillräckligt många valpar och med det kön man vill ha.

Själv planerar jag också hund, men när den kommer återstår att se. Precis som du har jag också valt ras, kön, uppfödare och vad jag ska ha hunden till.

gud va skönt att jag inte är ensam! :) min pojkvän tycker att jag är något irriterande som bara pratar om "den perfekta hunden" och ska visa och berätta allt jag vet om finsk lapphund osv.

Jag planerar också att skaffa hund (i typ augusti/september) och har gjort i ett år lite drygt, har redan börjat köpa grejer såsom koppel madrass mm mm..... *S*

hehe, jag vill också göra det! men jag har inget jobb än så jag har inte råd att göra det. sen så skulle det kännas så jobbigt att ha alla grejerna och veta att jaha då var det bara 11 månader kvar tills jag kan få hem valpen :smirk: fast iofs jag bor fortfarande hemma och kan inte skaffa hund förrns jag flyttat hemifrån (mamma och lillebror är pälsdjursallergiker). när ska du få hem din valp?

hm... dålig på att komma ihåg vad folk har skrivit... och du hade ju redan sagt när du skulle få den :smirk:
vilken ras e det?

Absolut inte fjantig!
Jag va likadan med mitt senaste tillskott... Det skulle vara en parson tik, från Kenneln barsetta i england.. Sen va det bara att vänta på att det lilla livet skulle komma hem oxå... Lång planering, men ingen va väl lyckligare än jag :rofl:

Tycker det är bra att folk är ute i god tid.
Själv letade jag uppfödare ca 1 år innan jag visste att jag skulle ha tid för hund och sen stod jag nästan 1 år i kö också.
Nu är det ju bara 3 veckor kvar tills undret ska hämtas :love: !

Jag har väntat 3 år på min "valp", så visst finns det några stycken som planerar, tyvärr så gör de flesta inte det...

Gallrade uppfödare i ett år, hade sedan mail/telefon kontakt med henne i 2 år innan Loka kom (eftersom vi har 90 mil mellan oss), vi har fortfarande väldigt bra kontakt och träffas minst 2 gånger om året.

//E

jag ska inte ha fler hundar nu, och min äldsta blir 7 i vår. men jag har redan valt ut några intressanta uppfödare och håller på att lära mig om vilka linjer och kombinationer som ger de bästa hundarna.

nädå jag ska ha hund efter studenten nu i vår och vet att jag vill ha en tik och vet till 95% vilken ras jag vill ha och ifall det blir den rasen vet jag vilken kennel jag vill köpa min hund ifrån.
Jag har tänkt och planerat i minst ett halvår nu, och drömt sen våran förra hund dog 96/97.

Jag har funderat ut min blivande hund sen en tid tillbaka. Jag vill helst ha en tik av rasen mittelspitz... :)

Hehe... tur att jag ej är ensam...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
514
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
Svar
16
· Visningar
958
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård