Fjällnora...

CK

Trådstartare
Jag tackar gudarna att jag valde bort Fjällnora, för att istället rida Sämsholm. (i fint vårväder :laugh:)
Jag hade omöjligt åkt iväg med trailer och häst idag, i snöovädret.
Nu vill jag veta hur det går för de tappra som tävlar i Uppsala.

Sv: Fjällnora...

Jag svarar mig själv. Blev för nyfiken för att vänta, så jag ringde upp Ella.

Om jag fattade rätt:
1. Marie-Louice Andersson - Mykonos
2. Katarina Nilsson - Celebration
3. Tove Berner-Wik -Nadir
4. Maria Hagman-Eriksson -Wigor.

Grattis till dom.
Jag har ingen aning om hastigheterna.

Håller med dig!

Hade inte heller velat åka iväg med trailer i snöovädret. Nöjde mig med en uteritt i småspiken i stället.

Hoppas att de som kom iväg hade en bra ritt i alla fall!

Rättning:
3:a Linnea Svedlund -Pikaboo
4:a Maria Hagman - Wigor, Fick även BC
5:a Tove Berner - Nadir
6:a Liza Sundberg - Palisa
7:a Ingrid Berg - Tenesse
8:a Fanny Eriksson- El Charimo

Marie-Louise och Katarina red på 16,1 km/h

Som vanligt hann jag ta en hel del bilder (ett par hundra), ska gå igenom dom nu och hojtar till när jag publicerat dom sen.

Har det varit snöoväder idag? Inte på Fjällnora, kanske inte det bästa vädret, men uppehåll och plusgrader. På det hela taget har det varit en bra dag.

Senast ändrad:

*delvis knapp*
Hej!

Vet någon hur det gick för Rebel Yell? han var med i CR klassen och jag är så nyfiken då det är min fd häst

Och Carro om du råkar ha någon bild på min "lilla" Rebell blir jag överlycklig om du mailar dem till mig:)

Har det varit snöoväder idag? Inte på Fjällnora, kanske inte det bästa vädret, men uppehåll och plusgrader. På det hela taget har det varit en bra dag.

Här i Närke var det ett grymt snöande fram till 10 i förmiddags.

Jag var väldigt tveksam i går kväll när snön vräkte ner över Ingarö, men i morse hade nästan allt smält bort, så vi åkte. Jag var bara med i PP:n, men det var jätteroligt! Det lilla djuret skötte sig galant, trots orutin. Lovisedal nästa!

Tänkte på dig när jag såg han så självfallet hamnade han på bild ;)
Han va jättefin i silverfärgad utrustning!
Mailar över dom sen till dig.

HÄR
fanns hela resultatlistan redan publicerad!
Har ju helt glömt att tacka Rönningens för en jättebra tävling!

Senast ändrad:

Nähä du ..! Fjällnora var kanon :) Vi hade också snöväder i Enköping på fredagskvällen - men på lördag var det faktiskt helt ok ! Lagom svalt och ingen nedrans blåst - endast solen saknades. Hyffsat fina vägar, med "mjuk" snö kvar i skogen. Vi red bara PP 20 km - det funkade finfint, men vet ju förstås inte hur 50-gänget klarade tid o så. Hur som helst - hade inte velat missa - och nu satsar vi framåt ;) Tyvärr missar vi lovisedal - kommer för tätt inpå vår fälttävlan i Plönninge, men funderar på en tur till Rättvik i maj :laugh: Någon som varit där tidigare ? Tänkte 50kmCR. Det är 20 mil hemifrån, men med en uppstallning för 250 kr så kan det ju bli en riktigt kul minisemester :idea:

"Störst går först" ... hahaha :)
Kul att även vi på "vanliga" svenska halvblod får vara med - men vi känner oss så stora bland alla araber :o

Tack alla fantastiskt trevliga funktionärer och medryttare - jag ler fortfarande :D

Senast ändrad av en moderator:

Oah! Någon som har bilder från Fjällnora ? Vore kulkul att se lite :banana:

Än en gång super tack! Han känns ju fortfarande som min lille pojke. Träffade hans snygga helbror idag och fick "Rebellen hjärtevärk";)

Vad härligt med så snabba resultat, bra rönningens!

Än en gång super tack! Han känns ju fortfarande som min lille pojke. Träffade hans snygga helbror idag och fick "Rebellen hjärtevärk";)

Vad härligt med så snabba resultat, bra rönningens!

Puh, vi fick lastat Hedonizt till slut, efter att vi hotat med att Aate åt små olydiga hästar till fikat... ;-) Sicken tomte. Lastträning står på schemat...

Kul att se Rebellen på distansbanan äntligen! Jättefina bilder Crescam! Man blir ju så tävlingssugen!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 089
Senast: zarmino
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
444
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 079
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30