Hade.@em-pirre har väl oxo boxer?
Skitrolig hund och krävde ganska myclet mental stimulans.
Dog i sjukdomsanfall 2014. Hade svår spondylos, biljud på hjärtat och svår allergi och atopi, furunkulos och epulider.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade.@em-pirre har väl oxo boxer?
Jag tycker du resonerar väldigt sunt och att du tänker helt rätt med att inte ta in en hund som passar ert liv utan vänta till det blir en där det passar er situation bättre.Pratat med Sambon nu.
Inbunden har inga problem med andra hundar. Det är den äldre som inte tål unghunden.
Jag har gått med på att bli jourhem och hjälpa till att hitta hem för att lösa problemet för stunden.
Sambon tyckte vi kunde ha hunden i 1-2 år tills det var dags för vännen att ta bort den äldre hunden Jag frågade om han var dum på allvar!
Jourhem för att lösa situationen akut för vännen. Inget mer. Sambon blev lite besviken och ja jag känner mig lite elak men vill inte ta in en hund som inte "passar" in i vår livssituation. När jag tar mig än en hund vill jag göra rätt.
Jag är uppvuxen med brukshundar men har aldrig behövt ta hand om träning eller något sådant. Så jag har ingen aning om just hur mycket arbete och intresse det verkligen behövs.
Tack alla för att ni tog er tid att svara! Guld värt
Jag tycker du resonerar väldigt sunt och att du tänker helt rätt med att inte ta in en hund som passar ert liv utan vänta till det blir en där det passar er situation bättre.
Lite OT- jag tycker det är intressant när man läser trådar om folk som funderar på att ta en hund för att den finns hos en bekant eller nära trots att det egentligen inte är en sådan hund man har tänkt sig.
Nu tycker jag TS resonerade sunt och satte stopp.
Ja jag förstår ju att det kan finnas en individ man gillar och av en ras som man inte kände till eller hade tänkt på. Men det som var bra med TS är ju att hen sa nej då den inte passade in i deras liv trots att den fanns nära. Det är ju där man någonstans måste börja dvs passar vi hunden och passar hunden oss.Jag har gjort så, men det är ju för att jag gillade individen men aldrig skulle köpt en hund av rasen själv.
Ja jag förstår ju att det kan finnas en individ man gillar och av en ras som man inte kände till eller hade tänkt på. Men det som var bra med TS är ju att hen sa nej då den inte passade in i deras liv trots att den fanns nära. Det är ju där man någonstans måste börja dvs passar vi hunden och passar hunden oss.
Jag tycker du resonerar väldigt sunt och att du tänker helt rätt med att inte ta in en hund som passar ert liv utan vänta till det blir en där det passar er situation bättre.
Lite OT- jag tycker det är intressant när man läser trådar om folk som funderar på att ta en hund för att den finns hos en bekant eller nära trots att det egentligen inte är en sådan hund man har tänkt sig.
Nu tycker jag TS resonerade sunt och satte stopp.
Hade.
Skitrolig hund och krävde ganska myclet mental stimulans.
Dog i sjukdomsanfall 2014. Hade svår spondylos, biljud på hjärtat och svår allergi och atopi, furunkulos och epulider.
Nu är förberedelserna i full gång för att kunna hämta hem nya familjemedlemen som visades tidigare i tråden