Fixar jag det här??

Jag har ju funderat på boston, men är osäker på vad Leon skulle säga, oklart om jag klarar 2 hundar. Har även funderat på att inte skaffa någon ny efter denna. Kan dock inte komma på något annat husdjur, utan vill jag inte vara.
Jag har läst om dig och dina hundar på olika forum sen du hade fähunden och jag själv inte var myndig ens.
Känns lite jobbigt att tänka att du inte skulle ha någon alls..

Pratat med Sambon nu.

Inbunden har inga problem med andra hundar. Det är den äldre som inte tål unghunden.

Jag har gått med på att bli jourhem och hjälpa till att hitta hem för att lösa problemet för stunden.

Sambon tyckte vi kunde ha hunden i 1-2 år tills det var dags för vännen att ta bort den äldre hunden Jag frågade om han var dum på allvar!

Jourhem för att lösa situationen akut för vännen. Inget mer. Sambon blev lite besviken och ja jag känner mig lite elak men vill inte ta in en hund som inte "passar" in i vår livssituation. När jag tar mig än en hund vill jag göra rätt.

Jag är uppvuxen med brukshundar men har aldrig behövt ta hand om träning eller något sådant. Så jag har ingen aning om just hur mycket arbete och intresse det verkligen behövs.

Tack alla för att ni tog er tid att svara! Guld värt

Vi kan byta,jag tar den hoppande cementsuggan så tar du gummibollen som gosar in sig under din haka och inte nockar någon blodig.

"Hoppande cementsuggan"? Ja, kanske inte så tokigt som beskrivning på boxer, fick käken ommöblerad när vi tränade i fredags och odågan tyckte jag stod still och pratade för mycket, så han hoppade upp rakt underifrån för att tala om att han var där och han väntade... ;P

"Hoppande cementsuggan"? Ja, kanske inte så tokigt som beskrivning på boxer, fick käken ommöblerad när vi tränade i fredags och odågan tyckte jag stod still och pratade för mycket, så han hoppade upp rakt underifrån för att tala om att han var där och han väntade... ;P
:eek::eek:

Alltså... Jag har redan knäckta revben...

Hur tusan ska jag överleva det här?

Pratat med Sambon nu.

Inbunden har inga problem med andra hundar. Det är den äldre som inte tål unghunden.

Jag har gått med på att bli jourhem och hjälpa till att hitta hem för att lösa problemet för stunden.

Sambon tyckte vi kunde ha hunden i 1-2 år tills det var dags för vännen att ta bort den äldre hunden Jag frågade om han var dum på allvar!

Jourhem för att lösa situationen akut för vännen. Inget mer. Sambon blev lite besviken och ja jag känner mig lite elak men vill inte ta in en hund som inte "passar" in i vår livssituation. När jag tar mig än en hund vill jag göra rätt.

Jag är uppvuxen med brukshundar men har aldrig behövt ta hand om träning eller något sådant. Så jag har ingen aning om just hur mycket arbete och intresse det verkligen behövs.

Tack alla för att ni tog er tid att svara! Guld värt
Om sambon så gärna vill ta just den hunden, ja då är det väl han som ska stå för 90% av hundskötseln + träningen istället för att du gör det... Annars blir det ju att han säger åt dig vad du ska skaffa för hund, och varför skaffa en hund för någon annans skull? Det slutar aldrig bra.

Om sambon så gärna vill ta just den hunden, ja då är det väl han som ska stå för 90% av hundskötseln + träningen istället för att du gör det... Annars blir det ju att han säger åt dig vad du ska skaffa för hund, och varför skaffa en hund för någon annans skull? Det slutar aldrig bra.

Pga sambons jobb blir det jag som kommer ha huvudansvaret. Han har haft hund tidigare men i detta jobb går det inte.
Och nej han säger inte åt mig vad det är för hund vi ska skaffa. Just den här är för att det är en mkt god vän till min sambo och han vill hjälpa till. Tyvärr är han inte det minsta påläst om boxer utan gillar lite större hundar. Tidigare haft en schäfer som vuxen omplacering som inte krävde mycket alls och Berner sennen.

Beslutet om denna hund är helt och hållet mitt. Självklart vill han ta hand om hunden så mycket som möjligt men det är jag som har möjlighet att göra mycket mer och blir då mitt ansvar.

Vi saknar båda att ha hund. Min lilla dvärgschnauzertik lämnade oss mycket hastigt och saknaden är stor. Jag har fastnat för Bostonterrier och det är det jag kommer att skaffa. Sambon såg en möjlighet med sin väns hund och han tänker tyvärr aldrig till innan.

Nu är det dock "löst" De kommer med hunden på onsdag och vi fungerar som ett jourhem. Uppfödaren är kontaktad och annons är ute. Så förhoppningsvis lär det inte bli så länge.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka