Fixa fiffi, värsta akrobatiken?

Jag har alltid haft dusch och aldrig badkar så jag förstår inte riktigt det krångliga ;) haha

Man står bara normalt, men antar att det är något av en vanesak, kan inte tänka mig att sätta mig ner när jag ska raka fiffin lix x)

Men om man "bara står normalt" så står man ju med benen ihop :D Man kan ju omöjligt komma åt överallt om man inte särar ordentligt? :D Jag vill liksom ha bort ALLT från bikinilinje bak till rumpan :angel:

Alltså? Har ni t-rex armar eller? Jag står i duschen på båda fötterna å så rakar jag mig överallt mellan benen.
Ända gången jag haft "problem" var när jag var höggravid, då var de lixom svårt å se om man fick bort allt

Alltså armarna räcker ju, men om man står rakt och vanligt så håller man ju ihop benen. Eller är alla ni som "bara står" väldigt hjulbenta? :D Ska man komma åt hela vägen bak och dessutom alla "veck" utan att skära sig så måste man ju liksom.. spread it :D

Men om man "bara står normalt" så står man ju med benen ihop :D Man kan ju omöjligt komma åt överallt om man inte särar ordentligt? :D Jag vill liksom ha bort ALLT från bikinilinje bak till rumpan :angel:

Haha ja det gör jag också, men det är nog en speciell teknik. Visst kan man inte stå med benen ihop de säger sig självt :D Men det är ju bara att brädda lite och böja smått på knäna så går det kanon ;)

Jadu, har foten på toaletten/badkarskanten. Rakar så gott jag kan, känner efter, finjusterar..

/med enorm mage och lår som ligger "klistrade" mot varandra har man fått in en viss teknik

Men kan man kladda på det när man är helt torr innan? Har alltid tänkt att håret och huden ska vara fuktig.

Jag har den gelen och den är väldigt fuktig.
Brukar sära lite mer på benen och för svårare områden slänga upp ett ben mot väggen, men man måste ju inte ta upp det så högt att det blir avancerad akrobatik.

Alltså? Har ni t-rex armar eller?
:rofl:

303e806748a6ce7be9c52cd9a356fe049ccf7fda00c3b795942575d644dba087.jpg

Jo, jo och nej.

Bara att sära lite lagom på benen så når i af jag allt utan att vara vare sig akrobat eller att det tar nån direkt tid. skulle rent av vilja påstå att det är plättlätt, men jag har å andra sidan alltid rakat mig när jag står, aldrig sittandes :idea:

Det ger sig med tiden, när du vant dig vid ny rakningsposition är väl det seriösa och korrekta svaret :D
Kan bara hålla med! Har enbart haft dusch i nio år nu och rakar mig utmärkt med den enbart. Det är en vanesak!
Kan iofs inte säga HUR jag gör, jag bara gör det!!

Jag sitter oftast på toaletten och gör det.
Lyckas ju skära mig tom med med såna som är i stort sett omöjliga att skära sig på haha.
Har två långa ränder på låret nu och det var bara för att jag skulle göra nåt och viftade till med rakhyveln :rofl::rofl:
Men kan stå och raka med men känns säkrare att sitta

Men varför envisas med att raka och få stubb och skit när det är så mycket bättre med vaxning? :) Enkelt, bra resultat som håller längre och man slipper en prickar eller andra skador i huden :up:

Men varför envisas med att raka och få stubb och skit när det är så mycket bättre med vaxning? :) Enkelt, bra resultat som håller längre och man slipper en prickar eller andra skador i huden :up:

Av två anledningar:
1. Jag har en MYCKET låg smärttröskel. Har varit på salong och vaxat två gånger, och testat en gång hemma. Det sägs att man vänjer sig, men sist var jag nervös i dagar innan jag hade min bokade tid på salongen och det gjorde precis så ont som jag befarade. Jag var röd och svullen i fyra dagar efter, och på den sjunde började det växa ut igen. Psykisk och fysisk terror.
2. Man måste låta det växa ut, om man rakar kan man göra det hela tiden :D

Vaxat en gång och blev nära nog skinnflådd så nej tack och att låta det växa ut mellan varven är också ett nej tack för min del. Jag får aldrig prickar, skär mig inte så rakning är klart att föredra. Snabbt, enkelt och alltid lent ;)

Av två anledningar:
1. Jag har en MYCKET låg smärttröskel. Har varit på salong och vaxat två gånger, och testat en gång hemma. Det sägs att man vänjer sig, men sist var jag nervös i dagar innan jag hade min bokade tid på salongen och det gjorde precis så ont som jag befarade. Jag var röd och svullen i fyra dagar efter, och på den sjunde började det växa ut igen. Psykisk och fysisk terror.
2. Man måste låta det växa ut, om man rakar kan man göra det hela tiden :D

Föredrar alla gånger hårborttagningsmedel. 10 minuter innan dusch åker det på, in i duschen och skrapa av. Färdigt. Jag får jätteläskig utväxt av rakning, växer inåt och åt sidorna - inte utåt. Det har helt försvunnit sedan jag började använda hårborttagningscremé istället.

Och så slipper man akrobatiken.

Föredrar alla gånger hårborttagningsmedel. 10 minuter innan dusch åker det på, in i duschen och skrapa av. Färdigt. Jag får jätteläskig utväxt av rakning, växer inåt och åt sidorna - inte utåt. Det har helt försvunnit sedan jag började använda hårborttagningscremé istället.

Och så slipper man akrobatiken.

Smart! Men gör det någonting om medlet liksom kommer åt de.. känsligaste delarna? Tänker om det ligger på 10 min på typ inre blygdläppar.

Haha jag tycker det verkar jättekrångligt att sitta ned!
Jag står upp, särar lite på benen, böjer mig lite. Inte svårare än så :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka