Hej alla!
Tänker att jag släpper en del av min "huvudbomb" här inne hos er djurmänniskor!
Jag sitter nämligen med världens kaos i huvudet, detta p.g.a. att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mitt liv.
Jag är en 20 årig tjej som är utbildad till djurvårdare, men som jobbar i en ICA butik när jag väl behövs.
Drömmen är definitivt att jobba i en djurpark, men jag är fullt medveten om att det inte är det lättaste jobbet att få, tänker dock inte ge upp det ändå.
Skulle dock väldigt gärna vilja plugga vidare och är då himla sugen på just etologi & djurskydd i Uppsala.
Jag har grundbehörigheten för att söka högskola, men skulle behöva läsa till mig matte 3b och sedan matte 4, fysik 1a, kemi 1 samt kemi 2 och biologi 2 för att ha den särskilda behörigheten till EoD utbildningen.
Men så är problemet att även om jag nu skulle läsa upp dessa kurser och få högsta betyg i dem så ligger jag under snittet för att komma in, då skulle jag antingen behöva höja några gamla betyg från 1an på gymnasiet som inte är så superbra eller bli proffs på högskoleprovet... som jag skrivit en gång och fick då 0,3.
Är det någon annan här som lyckats ta sig till sitt mål från en situation som min? Är det värt att kämpa sig till att få plugga EoD? Vet inte om jag skulle lyckas, och den besvikelsen om man pluggar ihop allt och sen misslyckas med att komma in.
Dessutom så skulle jag få antingen flytta isär från min sambo och våra illrar för att plugga eller tvinga med dem, men han har ju fast jobb här! HUHA, jobbigt.
Eller så får jag låta bli att plugga EoD och tampas med att hitta ett fantastiskt djurjobb ändå!
Annars funderar jag på att plugga till förskollärare, den utbildningen finns här och jag kommer garanterat in, ligger över årets snitt iaf
Jag bugar och bockar om någon orkat läsa, och kanske t.o.m tagit sig tid till att svara mig, haha
/Förvirrad tjej, numera med huvdvärk.