Fiskhjälp

Diabetikern

Trådstartare
Ser att min ena fisk har börjat bli prickig.

Det är en svart fisk (kommer ej ihåg namnet i huvet nu) och den har börjat få några vita prickar på kroppen och fenorna. Trodde förts det var bett eller ngt sådant men efter att ha kollat in den ett litet tag är den inte "mobbad" så bett är det inte tal om.

Vad kan det då vara? Något svamliknande? och vad kan man i så fall göra åt det?

Alla tips mottages tacksamt

Mvh Diabetikern

Sv: Fiskhjälp

aha ok tack för hjälpen :D

Kan inte så mkt om fiskar så man måste ju fråga.

Har bara hittat det på denna fisk inte på någon annan (ska leta lite nogrannare imorgon) borde det dock inte synas på några andra fiskar? (har några röda som det bvorde synas gansak tydligt på också i så fall) och smittar det till de andra fiskarna?

Tack för hjälpen Mvh Diabetikern

Sv: Fiskhjälp

Jo det smittar. Hur mycket vet jag inte dock. Behandla fiskarna så fort som möjligt, det tar helt klart kål på fiskar rätt bra

Liknande trådar

Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
49 097
Senast: Oldie
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Hästvård Bakgrund: Hittade hästen i hagen för en vecka sedan liggandes med feber. Veterinär kom ut och konstaterade en lindrig infektion i...
Svar
12
· Visningar
3 146
Senast: maria_b
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka