Fisk och ris som hundmat

igbest

Trådstartare
Ja bara tillfälligt då min lilla hund har spytt fyra gånger på fem dagar. Nu till funderingen, hur mycket fisk och ris ska jag ge per dag till min 6,5kg's hund, hon är inte fet eller mager och igår gav jag henne ett par matskedar några gånger under dagen och i morse fick hon lite mer. Hon äter i vanliga fall Fodax och robur (laxvarianten), men roburen har hon knappt rört de senaste två veckorna och så har hin spytt upp fodax. Tanken är att hon ska gå tillbaka tll roburen om ett par dagar.

Sv: Fisk och ris som hundmat

Det kan nog vara ganska lagom som du har gjort. Och även att du har ökat på portionerna nästa dag. Hoppas du har kokt riset i ungefär dubbelt så mycket vatten i förhållande till mängden ris mot vad det står på förpackningen. Du bör även koka det längre än de 20 minuter som det ska vara, cirka 35-40 minuter är det bästa. När du sen går över till torrfoder så ta det succesivt, första gången några enstaka kulor bara och sen öka på lite för varje gång. Efter cirka 2½-3 dagar är det endast torrfoder som gäller igen. Fördela gärna maten på 4-5 gånger per dygn och minska succesivt till det antal gånger hon brukar få.

Sv: Fisk och ris som hundmat

Tack för svaret :)
Jag har gjort det mesta rätt och lillvovven är mycket piggare och gladare idag :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 650
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 070
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 502
Senast: TantEster
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 063
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar