First Wish..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare skojtingelinggirl
  • Startdatum Startdatum
S

skojtingelinggirl

Vad tror ni om honom?? Har ni träffat honom, sett avkommor efter han?

Sv: First Wish..

gillar honom starkt! väntar föl efter honom i mitten på april. rör sig härligt och var mycket trevlig i boxen och vid hantering! inga surheter märkte jag!

Det finns tre avkommor e. FW f.-07 i mitt stall. Alla är ganska stora och rejäla hästar, alla tre är tillgängliga hästar men med lite nerv i.

vad roligt att läsa, då jag ej träffat någon avkomma själv. hoppas mitt föl blir med lagom mycket nerv oxå!

Har sett klass I märr efter honom f.2007, vinnare i fölklassen på den premiering jag såg den, jättetrevlig fölunge

jag såg honom på flyinge i höstas. otroligt snygg hingst med en massa utstrålning och lätta fina rörelser :d

First Wish är den hingst som fått de i särklass bästa muntliga betygen av testryttarna. En frågade om hon kunde sätte högre än 10 och den andra sa; vad kan man säga... den absolut kompletta hingsten.

Jag har en unge e. First Wish-Royal Diamond. Hon är supertrevlig på alla sätt. Sedan dag 1 har hon rört sig mycket balanserat och lätt. Det finns lite bilder och videosnuttar här: Film Daiqiri

Tyckte iofs att Hella fick visade honom bättre än Jan på bruksprovet. Men han är givetvis mycket välriden o väl utbildad.
Jag gillar FW, det enda jag inte tycker om är hans hals, mellan hals o huvud....för grov. O många fölungar verkar fått det från honom tyvärr.Men även hans storlek o gång....vad man kan se so far.

*kl*
Kan ni inte sätta in en bild på honom så man ser hur han ser ut?:banana:

Jag håller med om att nacken inte är vacker, men det får ändå klassas som ett skönhetsfel.
Jag har ett gammalt kort på Donnerhall och hans nacke var inte vacker den heller.

Har en liten tjej efter FW. Har varit väldigt trevlig i all hantering hittils. Verkar bli en ganska stor dam. Vore kul att se lite bilder på andra avkommor efter FW. Min tjej har flyttat på lösdrift, men jag ska försöka skaffa lite nyare bilder.

[
Elle.jpg

3.jpg

Jag gillar FW, det enda jag inte tycker om är hans hals, mellan hals o huvud....för grov. O många fölungar verkar fått det från honom tyvärr.Men även hans storlek o gång....vad man kan se so far.

Jag håller med. Har träffat en annan Fürst Heinrich-avkomma med samma fel, och de är lika varandra. Hon hari sin tur gett samma hals åt sin avkomma. Men stoet är också stor och extremt rörlig, en abslout topphäst -men som sagt, för grov hals för min smak.

Jag tror på FS och kan mycket väl tänka mig att välja honom i vår

Snälla, kan någon berätta för mig varför man inte får en enda sökträff om man söker på First Wish eller First eller Wish i Bukes sökmotor? Kinesisk censur??

Ja, det har jag också funderat på. :confused:
Väldigt mystiskt, det finns ju flera trådar om honom och han har ofta nämnts så det hela verkar superskumt.

Jag har förresten fått ut min FW-unge alldeles i dagarna. Mycket trevlig individ, social och ingen som gömmer sig bakom mamma. Välbalanserad och galopperar super, dessvärre har han inte visat mig någon trav än så den kan jag inte uttala mig om men den kommer väl :) Han är idag 6 dagar gammal och har ännu inte riktigt ordning på sina jättelånga ben.

Full fart i galopp 1 dygn gammal:

20045671.jpg
[/url][/IMG]

Två bilder där han är 2 dagar gammal:

19967429.jpg
[/url][/IMG]

19967430.jpg
[/url][/IMG]

Grimma på både sto och föl eftersom de var ute bara en kort stund under övervakning. Nu går de utan. Lika bra att tillägga annars blir man väl påhoppad :grin:

Ja, att han är tagen ur avel är jag mycket väl medveten om men det har ju inget med sökfunktion här på buke att göra. Tycker som FlipTheFrog att det är mycket märkligt att det inte går att söka på honom här.

Trevlig fölunge du har! (eller föl och föl, det är ju en ettåring...)

Hade han funnits tillgänlig i år hade jag nog gärna gjort om kombinationen med mitt sto eftersom årets unge ser mkt lovande ut av det jag hittills hunnit se.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Oknytt
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31