Firenze 1174

Kim_N

Trådstartare
Vad vet ni om honom?

Ringde importören i och med att jag var intresserad av Quaterback, men blev rekommenderad honom.

Är nyfiken på om det är någon som har en avkomma efter honom eller sett någon "in action"?:)

Helst skulle jag vilja ha en lite mer "elastisk" hingst a la quaterback, men jag vet inte om det är en missvisande film på hemsidan, han kanske var spänd eller så.

Jag vet väldigt lite om denna hingst så allt är välkommet!

Sv: Firenze 1174

Hej Kim:)

Jag såg honom på Bruksprovet och blev inte imponerad överhuvudtaget. Jag tyckte inte att han gav någon wowkänsla. Vad var anledningen att de rekomenderade honom och inte Quaterback? Är det Svala du ska betäcka?

Kan tillägga att det var som 3åring jag såg honom, nu kan han ju ha utvecklats positivt.

205766_03.jpg

Han är mörkfux finns bilder på honom:)

04054043

Hej Kim:)

Jag såg honom på Bruksprovet och blev inte imponerad överhuvudtaget. Jag tyckte inte att han gav någon wowkänsla. Vad var anledningen att de rekomenderade honom och inte Quaterback? Är det Svala du ska betäcka?
Kan bara instämma...
Tyckte han var tämligen slätstruken.

Firenze är ju spermaimportörens egna hingst ;) det kan ju för det första förklara en del...:angel:

Jag var själv väldigt förväntansfull på Firenze men precis så som de övriga redan skrivit så fanns där inget "wow". Har dock en bekant som träffade Firenze på hans station och hon tyckte att han verkade mycket trevlig. I Tyskland har han tydligen lämnat bra.

Quaterback har ju blivit en riktig "poppishingst" med en ofantlig mängd ston, vem skulle väl inte vilja ha den mekaniken:love:. Dock är det en rätt så kompakt hingst, så man bör tänka lite på vad man har för sto.

De rekomenderar Firenze till alla som ringer känns det som.. så gjorde dee med mig med när jag ringde för att öra om QB... så ta inte allt för mycket på det, lika dant för två år sedan när vi använde en av deras leasade hingstar. Då rekomenderade han alla sina egna hingstar till oss utom just den vi ville ha...
Märkligt sammanträffande??

Absolut inget ont om ägaren, för de är mycket trevliga och har mycket häst kunskaper, men inte så kritiska till sina hingstar :)

Senast ändrad av en moderator:

Vi har Firenzens äldre helbror hos "oss" i Tyskland, och han är lite som Firenze - ganska anonym. Han är definitivt ingen wow-hingst, däremot så lämnar han riktigt riktigt fina föl! Flera ur First Dance första årgång såldes till stora hingsthållare som hingstämnen, och vad jag hört så är Firenzes föl också fina.

Jag skulle dock aldrig jämföra ngn av dem med Quaterback! Bra hingstar allihop, men väldigt olika. Quaterback är en kompakt, kort hingst med mycket massa och en sanslös elasticitet i sin trav och galopp. First Dance är en stor långlinjerad ganska elegant hingst med tre mycket bra grundgångarter.

Så det beror helt på vad man har för sto!

De rekomenderar Firenze till alla som ringer känns det som.. så gjorde dee med mig med när jag ringde för att öra om QB... så ta inte allt för mycket på det, lika dant för två år sedan när vi använde en av deras leasade hingstar. Då rekomenderade han alla sina egna hingstar till oss utom just den vi ville ha...
Märkligt sammanträffande??

Absolut inget ont om ägaren, för de är mycket trevliga och har mycket häst kunskaper, men inte så kritiska till sina hingstar :)
Hm,känner igen det då jag innan jag hittade Ampere ville ha QB och då rekommenderade de Firenze istället.
Grejen är att det kan kosta skjortan att ta QB då skicket är ganska dyrt,har en kompis som är inne på 3:e insemineringen med QB och första 2 omgångarna hade de inte fått mycket av honom,hm.

Hej maria!:)

Jo, det är svala som kanske ska bli morsa:)

Har också kollat filmerna, men var inte impad alls.. Jag tyckte han var fin och så, men det är ju en "gummiboll" jag vill ha! Men han var så övertygande så jag undrade om det var något jag missat...

Men Quaterback:love: Men det verkar lite krångligt/omständigt att betäcka med honom, annars hade jag nog inte tvekat!

Mmm, det kanske inte var helt opartiskt;)

Att han är kompakt är enbart positivt för mitt sto, då hon är ganska lång. Hon är inte speciellt stor, men har lång rygg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 524
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 915
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 975
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka