Finska Avelsförbundet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Curant
  • Startdatum Startdatum
C

Curant

Finns det nån som kan hjälpa mig...:confused:

Mitt sto har en avkomma som är exporterad till finland och jag skulle gärna vilja få kontakt med ägaren och veta hur mkt den tävlat.
Har av Asvh blivit rekommenderad att höra med Finska Avelsförbundet men... Dels hittar jag inte dem och sen blir det ju svårt när jag inte kan finska!!! :eek:

Kanske här finns en snäll själ som kan hjälpa mig...
Jag skulle bli oerhört tacksam!! :) :bow:

Sv: Finska Avelsförbundet

Hejsan!
Jag är finsk o har finska som modersmål. Du kan hitta din häst från www.hippos.fi och från "Heppa-järjestelmä". Det kan du hitta genast när du har öppnat Hippos-sidan, från vänstra handen. Där kan man söka alla hästar (från "hevoset") som är registrerade i Finland och deras ägare.

Tävlingsdatabas är lite knepigare. http://kipa.ratsastus.fi/asp/system/empty.asp?P=2&VID=default&SID=292386480624198&S=1&C=20718 är adressen och jag skulle söka från "Tulostilastot 2002-2007" (Tulos=resultat) med hästens namn och nya registreringsnummer
Eller under "Kansalliset" Esteratsastus (=hinderhoppning) Kenttäratsastus (=fälttävlan) eller kouluratsastus (=dressyr)
Där finns alla nationella tävlingar här och deras resultat. Under "Aluekilpailut" hittar du regionala tävlingar.

Om du hittar inte, jag kan pm dig o söka hästen.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 748
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 828
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 548
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka