Finns några vitala strukturer som kan ha skadats? (Sparkad i ryggen)

Status
Stängd för vidare inlägg.
You're overdoing it. Även om det inte vore så taktiskt att hjula ut från röntgen kan du släppa simulerandet nu. ;)

Är kanske som idiotläkaren jag träffade när jag fått vidrigt ont i ryggen efter en naprapatbehandling sa "smärta sitter i huvudet, du bestämmer själv om du vill ha ont".
*försöker raskt bestämma sig för att kotan inte gör ont. Inte ont. Inte ont*
 
Damn, avslöjad ;P Enda problemet är att det inte tycks gå att stänga av simuleringen?? Kotan gör fortfarande extremt ont - det har blivit något fel i min plan???

Skämt åsido, en kompis tyckte det när jag var på akuten, att "Nu får du din röntgen i alla fall då?" och jag tyckte "Nä, fel ställe". Men de var mer yviga än jag trodde i röntgandet.

Eller, förresten! Det var ju bara en slätröntgen de gjorde. KRÄV en magnetkamera också! :eek:
 
Smart där!! Självklart måste jag det - det kan ju finnas jääättemycket skador där som det skulle förändra hela min livskvalitet att få veta!
Jag fattar faktiskt inte hur de kunde släppa iväg dig utan magnetkamera. Och datortomografi. Och bentäthetsmätning. Och arbets-EKG. Och du har väl blodtrycksmätaren som du lyckades utverka på dig hela tiden?

Inte klokt vad man måste medicinskt utbildad för att inte GÅ UNDER i vården! :eek: Jag tror att jag måste rösta på Stefan Löfven i höst, så här kan vi inte ha det.
 
Men asså, ska man lyckas övertyga de elaka läkarna vars enda mål är att förvägra varje patient adekvat vård så måste man själv vara övertygad. Den mentala inställning som krävs kan lätt hålla smärtan i medvetandet i flera veckor.

Ja, det är för jävla jobbigt. Det där otyget med elektroniska journaler har dessutom gjort att man inte längre kan springa runt till så många läkare som möjligt, de kan kolla varandras bedömningar!
 
Jag fattar faktiskt inte hur de kunde släppa iväg dig utan magnetkamera. Och datortomografi. Och bentäthetsmätning. Och arbets-EKG. Och du har väl blodtrycksmätaren som du lyckades utverka på dig hela tiden?

Inte klokt vad man måste medicinskt utbildad för att inte GÅ UNDER i vården! :eek: Jag tror att jag måste rösta på Stefan Löfven i höst, så här kan vi inte ha det.

Äsch, släng in ett EEG också. Lika bra att passa på medans man är där! :cool:
 
Ja, det är för jävla jobbigt. Det där otyget med elektroniska journaler har dessutom gjort att man inte längre kan springa runt till så många läkare som möjligt, de kan kolla varandras bedömningar!

Det använder de ju bara när de vill. Inte typ för att kolla hur förra anestesin gick för att slippa ett onödigt läkarbesök.

MEN man kan spärra sin journal ;)
 
@mandalaki blodtryck, där sa du nåt. Läkaren må ha varit trevlig, men han var nog inte så kompetent. Han kommenterade inte ens mitt jättelåga blodtryck med någon intelligent kommentar i stil med "oj kan du ens stå upp?!" som de brukar göra. Han bara frågade om jag brukade ha lågt, jag sa ja och sen släppte han det. Jag menar det kanske var på grund av någon läskig ryggradsskada jag hade lågt, man kan ju inte bara lita på patienten sådär. För de ljuger ju, det vet ju alla!
 
@mandalaki blodtryck, där sa du nåt. Läkaren må ha varit trevlig, men han var nog inte så kompetent. Han kommenterade inte ens mitt jättelåga blodtryck med någon intelligent kommentar i stil med "oj kan du ens stå upp?!" som de brukar göra. Han bara frågade om jag brukade ha lågt, jag sa ja och sen släppte han det. Jag menar det kanske var på grund av någon läskig ryggradsskada jag hade lågt, man kan ju inte bara lita på patienten sådär. För de ljuger ju, det vet ju alla!

Det är bara för att han gått den nya fortbildningen "Hur vi på bästa sätt undviker att ge vård till patienter som talar sanning om sina symptom". Hade du bara ljugit till det lite hade du fått både en MR, en gastroskopi, två kilo morfin på dropp och tre blodpåsar att ta med hem.
 
Doktor Gud förstår du väl, från Långtbortistan! :p
Gör den? Jag har då aldrig sett den här, ingen Tor sedan i söndags heller.

"Åh, jag måste ha retat Gudarna, måste gjort nått fel.."
" ... för jag har bara, sol hos mig ..."

Själv hittade jag en fraktur på en halskota från min första trafikolycka, bara sisådär 10 år senare, när jag var inne på MR för check av min andra olycka då jag hade så mycket besvär. Inte konstigt att jag klagat på värk i alla år. :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp