Finns några vitala strukturer som kan ha skadats? (Sparkad i ryggen)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är bara för att han gått den nya fortbildningen "Hur vi på bästa sätt undviker att ge vård till patienter som talar sanning om sina symptom". Hade du bara ljugit till det lite hade du fått både en MR, en gastroskopi, två kilo morfin på dropp och tre blodpåsar att ta med hem.

Typiskt de unga läkarna. Skena på utbildningar och skit. Förstör allting :/
 
Lungröntgen och koloskopi kanske? Så att du verkligen vet att du är frisk i HELA insidan! :devil:

Sant! En gång när jag sökte för en enveten förkylning så kom jag ut med en koloskopi! Det var en riktig doktor, det :love:

(Det var dessutom görspännande att se sin tarm från insidan i realtid på skärmen! Doktorn gjorde en tutorial av det sedan och la upp den på youtube. De har ju svårt att fylla alla 16 veckorna på läkarutbildningen med vettigt innehåll så min tarm satt som en smäck :))
 
Sant! En gång när jag sökte för en enveten förkylning så kom jag ut med en koloskopi! Det var en riktig doktor, det :love:

(Det var dessutom görspännande att se sin tarm från insidan i realtid på skärmen! Doktorn gjorde en tutorial av det sedan och la upp den på youtube. De har ju svårt att fylla alla 16 veckorna på läkarutbildningen med vettigt innehåll så min tarm satt som en smäck :))

*host* På allvar, när jag gjorde min första rektoskopi utbrast jag: "Oh, precis som på House!" Jag fick sedan förklara för min snälla lilla doktor vad House MD var :o Jag tror jag gjorde honom till en fan också! :D
 
*host* På allvar, när jag gjorde min första rektoskopi utbrast jag: "Oh, precis som på House!" Jag fick sedan förklara för min snälla lilla doktor vad House MD var :o Jag tror jag gjorde honom till en fan också! :D
Jag brukar berätta för dem att jag sett alla säsongerna av Cityakuten. Så det MINSTA jag brukar begära är att jag får åka in på bår i racerfart, blir intuberad och får mina blodgaser kollade. SEDAN kan vi börja prata om det där receptet på Imigran som behöver förnyas.
 
Jag brukar berätta för dem att jag sett alla säsongerna av Cityakuten. Så det MINSTA jag brukar begära är att jag får åka in på bår i racerfart, blir intuberad och får mina blodgaser kollade. SEDAN kan vi börja prata om det där receptet på Imigran som behöver förnyas.
Du kommer väl även ihåg att namedroppa Tredje skiftet, eller vad serien nu hette? ;)
 
Jag brukar berätta för dem att jag sett alla säsongerna av Cityakuten. Så det MINSTA jag brukar begära är att jag får åka in på bår i racerfart, blir intuberad och får mina blodgaser kollade. SEDAN kan vi börja prata om det där receptet på Imigran som behöver förnyas.

Jag är mer för House. Att få de där OVANLIGA (och säkert dyra, man vill ju ha valuta för skatten) undersökningarna och behandlingarna. Det låter bättre på sociala medier sen med de där lite mer hightechgrejerna!
 
Jag är mer för House. Att få de där OVANLIGA (och säkert dyra, man vill ju ha valuta för skatten) undersökningarna och behandlingarna. Det låter bättre på sociala medier sen med de där lite mer hightechgrejerna!

När jag gjorde datortomografi utbrast jag besviket att det var ju inte alls som på House! :o

Men magnetröntgen, det var grejor det! :D
 
När jag gjorde datortomografi utbrast jag besviket att det var ju inte alls som på House! :o

Men magnetröntgen, det var grejor det! :D
Nä fy farao! Jag kommer behöva sövas nästa gång jag ska göra någon, de är inte alls lika mysiga som hos House, jag tål dem sämre och sämre för varje gång. :crazy:
 
Nä fy farao! Jag kommer behöva sövas nästa gång jag ska göra någon, de är inte alls lika mysiga som hos House, jag tål dem sämre och sämre för varje gång. :crazy:

Fast det var coolt när man åkte in och fick höra "tockatockatocka" :D *japp, barnslig som fan*

Det som inte var så roligt var att kontrastmedlet inte gått ner i tarmen som det skulle så det som skulle tagit 15 min tog nästan 4 tim. Jag fick stå och hoppa för att det skulle gå ner och rev sönder blodkärlet nålen satt i pga det :meh:
 
Fast det var coolt när man åkte in och fick höra "tockatockatocka" :D *japp, barnslig som fan*

Det som inte var så roligt var att kontrastmedlet inte gått ner i tarmen som det skulle så det som skulle tagit 15 min tog nästan 4 tim. Jag fick stå och hoppa för att det skulle gå ner och rev sönder blodkärlet nålen satt i pga det :meh:
Min stackars kompis låg i eländet när skiten gick sönder, det tog dem två timmar att få ut henne! Hon har idag lätt klaustrofobi efter den händelsen. :crazy:
 
Min stackars kompis låg i eländet när skiten gick sönder, det tog dem två timmar att få ut henne! Hon har idag lätt klaustrofobi efter den händelsen. :crazy:

De kunde väl gett henne lite roliga droger iaf!

Det hade ju House gjort. Faktiskt.

Själv så fick jag efter 15 år veta att jag bröt foten på högstadiet. Skolsyster tyckte jag var sjåpig...
 
De kunde väl gett henne lite roliga droger iaf!

Det hade ju House gjort. Faktiskt.

Själv så fick jag efter 15 år veta att jag bröt foten på högstadiet. Skolsyster tyckte jag var sjåpig...
Var nog bara fötterna som stack ut, inte så kul att bli stucken i tårna! Samma vän bröt även ryggen när hästen halkade, i skritt. Hon kunde inte resa sig själv, men kunde gå när de drog upp henne på fötter. Hennes brorsan skjutsade in henne till VC och efter röntgen blev det ambulans till Ackis och gipskorsett i ex antal månader.

Något för 50 grades of shade? :angel:
 
Hmm jag kan förtälja gårdagens händelse för min sambo. Han har för tredje gången i sitt 35 åriga liv drabbats av borrelia!! Den här gången har vi inte sett någon "ring" utan började med enorm värk i benet vilket jag snabbt avslog att det skulle vara en propp. Så han avvaktade lite, käkade diklofenak och haltade på. Sen började han tappa styrka och känsel i foten. Kommer till vc och läkaren trodde inte på borrelia men tog proverna för säkerhets skull. Visade sig dock vara det och han fick antibiotika och mer diklofenak. Värken har börjat ge sig men styrkan/känseln ha ej kommit åter.

Igår hade han telefontid med läkaren som säger: Jag går på semester nästa vecka och vill titta på dig innan dess. Jag ber någon sköterska ringa dig idag om en tid senare i veckan.
På sen em hade ingen ringt varpå han då ringde vc och undrade och ssk i luren: jag kan inte ge dig någon tid, du får ringa i morgon bitti. Sen la hon på! Då hade han ändå förkarat exakt vad läkaren sagt.

Ssk idag var hur trevlig som helst och bekräftade att läkaren skrivit så, men nu fanns inga tider kvar... Den sista bokades igår -efter att han hade ringt!

Vissa behöver gå en charmkurs....
 
Jag är mer för House. Att få de där OVANLIGA (och säkert dyra, man vill ju ha valuta för skatten) undersökningarna och behandlingarna. Det låter bättre på sociala medier sen med de där lite mer hightechgrejerna!

Precis, man vill ju liksom att alla ljuger till sig svindyra undersökningar av allehanda arter mot läkarnas inrådan så att vi verkligen kan utnyttja de skatter vi betalar. Eller blev det lite tokigt nu? Ibland anar jag att samma personer som klagar mest på den bristfälliga akutvården de får är de som gärna betalar hovslagaren svart en timme senare och lägger fem tusenlappar i handen på polacken som renoverat uthuset. Fast det är ju en annan diskussion som inte bör få ta över den här eminenta episoden av "Svensk Sjukvård och House M.D. - hur ljuger man sig till konstigaste och dyraste undersökningen."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp