Finns det "tandläklare" som kommer ut?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare wannehavefun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 774
W

wannehavefun

DVS att de inte raspar alla tänder utan bara den som äre vass/hög??

Sv: Finns det "tandläklare" som kommer ut?

Vet inte hur speciella tandläkare gör, men våran distriktsveterinär raspade då bara på just den tand som behövde ses över och inte på övriga.

Jag har en vet som är vidareutbildad som hästtandläkare, och han kommer ut till stallet med sin utrustning. Vi brukar vara mellan 5 och 9 st, men jag tror han kommer ut för 2 hästar också, reskostnaden per hät blir större då.
Han har utrustning som ser ut ungeför som borrar för människotänder, och slipar bara på de delar av tänderna som behöver slipas. Dock kostar det ca 1600-1700:- per häst.

DVS att de inte raspar alla tänder utan bara den som äre vass/hög??

De veterinärer som jag använder kommer ut och gör det. tror de flesta gör det. Men d e ju bara å höra med din veterinär. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?