Finns det några tävlingar för varmblod?

V

Varmblodstjejen

Hejsan jag har ett vbl sto som jag tränar dressyr och hoppning med och jag undrar om det finns några tävlingar för varmblodstravare? :banana:

Sv: Finns det några tävlingar för varmblod?

Ja det finns det.
Det finns en organisation för travare, som ordnar tävlingar där bara travhästar får tävla, så alla tävlar på lika villkor :)
Gå in på denna sida, och läs mera.

http://www.ridtravare.com/

Va??? Tävlar inte travare på lika villkor i en vanlig dressyrtävling?

Olinda skrev:
Va??? Tävlar inte travare på lika villkor i en vanlig dressyrtävling?

Jo, det gör dom väl.
Men det blir mera rättvist för en ridtravare i en dressyr/hopp-klass med enbart ridtravare.

Inget ont om travhästen, jag har haft flera själv och jag slår ett stort slag för att travhästen oxå kan :bow:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 784
Senast: ginnies
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar