Finns det någon som kan mycket om hösilage och ensilage?

M

mirjada

Jag skulle vilaj veta lite mera om hösilage och ensilage, skillander och likheter, konserverings metoder man använder, vilka ts halter som är vanligast när det gäller utfodring till hästar och annat som kan vara värt att veta. Sidor på nätet och böcker kring detta vill jag också ha tips om.
Informationen är till min hemsida som då givet vis kommer att handla om hästens foder utfodring mm. Jag har hållt på att sammanställa information till denna sida under snart 1år och igår fick jag lite frågor kring hösilage och ensilage som jag inte riktigt kunde svara på för jag känner att jag inte har så mycket erfarenhet av utfodring med denna typ av grovfoder. Lite kan jag givet vis och har läst lite om hur man konserverar och sånt....
Men jag vill ha mer info och jag vet inte riktigt var jag ska leta.
Tack!
/M

Sv: Finns det någon som kan mycket om hösilage och ensilage?

fråga gammeln eller peter_lundin, dom kan mkt om foder

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver feedback angående utfodring på marken på lerig lösdrift. Jag har nyligen flyttat mina hästar till en lösdriftsanläggning där...
Svar
13
· Visningar
1 513
Senast: bettysmatte
·
Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Modest
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 115
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Jag tror på forskning och studier, såklart. Studierna jag hittar visar att hästar mår bra av hösilage, lika bra som på hö. Men, jag har...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
17 509
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar