Nu har jag träffat Sonja, oj vilken härlig människa! Och hon kunde verkligen dela med sig av det hon kan, även om det nu bara var en bråkdel av vad hon kan.
Men jag fick lära mig att jag absolut inte kan något om sadelläge, och sadeln som jag trode låg bra var rena katasrofen.
Vi fick känna hur olika sadlar låg på en och samma häst, och äntligen fick man lite mer hum om hur och var sadeln skulle ligga.
Men.. nu är jag istället utan sadel...
Läder Björn!
Jag tog med mig sadeln till Sonja och hon tittade på den, men ville inte stoppa om min Wintec sadel.
Hon sa att det inte gick att göra ett bra jobb med en sån sadel.
Så första sadelmakaren hade tydligen rätt...
Tyvärr så stoppade jag inte hästen under armen och tog med honom, annars kanske jag har haft en aning om vad jag skulle ha köpt för sadel åt honom.
Men i vår så ska hon få hjälpa oss!
Men behöver eventuellt något tills dess...
Eftersom min häst har sin bog går väldigt långt bak, han har väldigt mycket bog, sen är överbyggd bak med en stor rumpa, och därtill en kort svank rygg, oj han låter som ett monster men ser faktiskt ut så. Han är faktiskt söt!
Därför är mina förutsättningar inte goda att hitta en begagnad sadel. Eftersom bossorna måste vara kort och sittsen i 17" .... vad finns det för sadel till oss..????
Måste jag ha en dressyrsadel till honom där bossen inte går så långt fram..??
Är ingen tävlingsmänniska utan är ute i det fria jämt.
Och här har man funderat på varför hästen bygger om sig fram, och bygger muskler där den inte ska. När svaret är SADELN.