Finns det drakar?

Sv: Finns det drakar?

Det har jag aldrig hört talas om .
Hur ser en sån ut? :laugh:

Det är en sådan på bilden som Kung Tulle la ut.
De hade en sådan på terrariet på A6 Jönköping innan de lade ner.

Tyvärr fel.

Trymon är en Apalone ferox. Arten kommer från Florida och har aldrig satt foten i Kina. Populärnamnet i USA är Florida Softshell Turtle.

/KT

Tyvärr fel.

Trymon är en Apalone ferox. Arten kommer från Florida och har aldrig satt foten i Kina. Populärnamnet i USA är Florida Softshell Turtle.

/KT

Asch då. Men nästan rätt. Här är en bild på kinesen:
http://nlbif.eti.uva.nl/bis/turtles...&menuentry=soorten&record=Pelodiscus sinensis

Den största skillnade vad jag kunde läsa mig till är att florida mjukskalet kan bli dubbelt så stort som kines mjukskalet.
Superläckra. Hur stor är han idag?? Kan du lägga ut lite mer bilder eller maila mig bilder.
Är galen i mjukskal. Tycker de är skitläckra.

Asch då. Men nästan rätt. Här är en bild på kinesen:
http://nlbif.eti.uva.nl/bis/turtles...&menuentry=soorten&record=Pelodiscus sinensis

Den största skillnade vad jag kunde läsa mig till är att florida mjukskalet kan bli dubbelt så stort som kines mjukskalet.
Superläckra. Hur stor är han idag?? Kan du lägga ut lite mer bilder eller maila mig bilder.
Är galen i mjukskal. Tycker de är skitläckra.

Trylles skal är nästan 30 cm långt. Han är en hane så han har nått sin fulla storlek. Honorna blir mycket större.

/KT

Japp läste det. Hur är han till sättet??? Vad ger du honom för mat??

Har funderat på att skaffa en mjukis men har helt tappat lusten att blabba med vatten så det får bli om man får vatteninspiration senare. Tills dess får jag njuta av dem på bild och de få gånger man får se dem på terrarier.

Det finns faktsikt flygandedrakar bara att man inte tänker dom så!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka