P
PansParis
Jag ska betäcka mitt sto för första gången. Har läst hingstkataloger och surfat på nätet för att hitta den perfekta hingsten. Det finns ju så många fina och jag vet verkligen inte hur jag ska tänka för att matcha mitt sto. Jag behöver därmed eran hjälp att hitta rätt i hingstdjungeln.
Mitt sto är efter Asterix, Optimist.
Fördelar:
* Underbart psyke och en riktig liten kämpe
* Glad, orädd och positiv
* Hoppar bra
Nackdelar:
* Liten, är 160 hög
* Lågställd
* Kunde haft ett bättre steg, speciellt trav
Planerna är att behålla fölet. Men jag har ju ett dilemma: Hästen är hoppstammad men jag vill ha en dressyravkomma. Hur ska jag tänka i det valet? Hopphingst med bra steg eller dressyrhingst.
Det jag söker hos hingsten:
* Högställd
* Bra steg
* Hög (stor), som ger höga avkommor (är 175 cm själv)
* Bra psyke
* Inte allt för kraftig, gärna mer sportmodell
Hingstar som jag funderat på: First Wish (tyvärr uttagen ur avel), Jaguar Mail, Cartier, Fetcher N, A Dandy Man, Lasandos, Figaro R, Donnerfly, Dionysos , Chess eller Akribori.
Mitt sto är efter Asterix, Optimist.
Fördelar:
* Underbart psyke och en riktig liten kämpe
* Glad, orädd och positiv
* Hoppar bra
Nackdelar:
* Liten, är 160 hög
* Lågställd
* Kunde haft ett bättre steg, speciellt trav
Planerna är att behålla fölet. Men jag har ju ett dilemma: Hästen är hoppstammad men jag vill ha en dressyravkomma. Hur ska jag tänka i det valet? Hopphingst med bra steg eller dressyrhingst.
Det jag söker hos hingsten:
* Högställd
* Bra steg
* Hög (stor), som ger höga avkommor (är 175 cm själv)
* Bra psyke
* Inte allt för kraftig, gärna mer sportmodell
Hingstar som jag funderat på: First Wish (tyvärr uttagen ur avel), Jaguar Mail, Cartier, Fetcher N, A Dandy Man, Lasandos, Figaro R, Donnerfly, Dionysos , Chess eller Akribori.
Senast ändrad av en moderator: