Finns de någe bukefolk som tävlingshoppar med lippizzanare

Pluto Nebulon

Trådstartare
Har en lippizzanar hingst som jag ska börja tävla till våren, undrar om det finns många av den rasen på tävlingsbanorna.

Min är utbildad La hopp så det ska bli intressant hur han kommer att hoppa på tävling.

Sv: Finns de någe bukefolk som tävlingshoppar med lippizzanare

Finns en tjej runt Sundsvall tror jag, eller om det möjligtvis är Östersund men jag tror Sundsvall, som tävlar med om det är en eller två lipizzaner i hoppning och vinner mycket o så, brukar se henne i resultatlistorna då jag kollar efter bekanta som rider samma klasser som henne. Har även läst en artikel om henne.

Det finns en här omkring mina trakter som har en lippizzanare som hon tävlar hoppning med. Men jag tror hon max hoppar 1,10 med den.
Jag tycker dock att den hoppar dåligt med ryggen, men det beror ju på häst till häst och har kanske inget med rasen i sig att göra.
Den hästens namn börjar med på Pluto....

Min kompis hade en D-ponny som var hälften lippizaner, tror jag..
Den var placerad i SM i fälttävlan och vann EM-kval , blev tyvärr skadad sen.
Den och den som Splittan berättade om är de jag vet :)

plus_mig skrev:
Finns en tjej runt Sundsvall tror jag, eller om det möjligtvis är Östersund men jag tror Sundsvall, som tävlar med om det är en eller två lipizzaner i hoppning och vinner mycket o så, brukar se henne i resultatlistorna då jag kollar efter bekanta som rider samma klasser som henne. Har även läst en artikel om henne.

vet du om hästen är brun och var tillsalu för ca 1,5 år sedan?

Red en lippizaner när jag var mindre. han var d-ponny (1,46 om jag minns rätt) och förbannat stor och stark (blev inte kastrerad förrens vid 12 års ålder, vilket märktes ibland...). Jag var en liten och tunn 10-12 åring men jävlar så envis. Han hoppade kanon här hemma, men vår enda tävling vägrade vi ut oss :angel:

Ullis

Jag vågar inte säga om den var till salu, men har för mig att en var brun - tror nämligen att det stod i artikeln att hon har två st. Men som dagt, har inte riktigt alla fakta klart för mig och är inte helt säker på allt, förutom att hästen/hästarna är lipizzanare.

Pluto Nebulon skrev:
Har en lippizzanar hingst som jag ska börja tävla till våren, undrar om det finns många av den rasen på tävlingsbanorna.

Min är utbildad La hopp så det ska bli intressant hur han kommer att hoppa på tävling.

En hingst i åseda som jag också haft ögonen på, Pluto Nero, har jag sett tävlingshoppas. Tror dock ej högre än 100cm. Har även sett ett sto, riden av samma tjej tävlingshoppat 110cm som högst. Pluto Carmen tror jag den hette.
Min är 50% Lipizzaner, vi har startat LA hopp som högst, samt debut fälttävlan.

MVH; K.A

har en kompis som tävlat upp till LB(?) på en lippizanner. Den hästen var vi intresserade av att köpa, hoppa då som ganska orutinerad 5 åring 1,10 utan problem och riktigt bra. Men tyvärr har han aldrig visat det igen efter sin skada.

den jag sett är tävlad 90-110

Det finns en i Bollnäs. (Om hon har kvar honom?!?)

En som tävlar för min ridklubb har en lipizzaner. Har bara sett henne på en tävling, då vann hon hmm...90 eller 1 m tror jag

Min lipizzaner har gått upp till 1.20, dock bara placeringar och vinster i 90-100.

Jag hade en lippizaner som var d-ponny. Hon ÄLSKADE att hoppa och vi vann nästan allt vi ställde upp i. Tyvärr fick jag bara ha henne i två år och vi hann tävla LB innan hon tragiskt nog fick en allvarlig skada och fick nödslaktas. :cry: :cry:

Är ju en tjej här i sundsvall som har en lipizzaner-korsning, lite äldre typ 14 eller så nu. Den har gått 1,30 med placeringar i sina yngre dagar, har jag för mig. Den var till salu för ett eller ett par år sedan, men den är vit...

Har en ungersk häst som är 147cm lipizzaner. Han hoppar höghus, tränar 115-120banor med honom. Lite lat men världens klipp...:)

Splittan skrev:
Jag tycker dock att den hoppar dåligt med ryggen, men det beror ju på häst till häst och har kanske inget med rasen i sig att göra.
Den hästens namn börjar med på Pluto....

Pluto Carmen kanske? från ÅPK?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 503
Senast: Mia_R
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V