Finns bett i 10,5/ 4"?

M

Mosaic

Testade ett rakt, smalt, svart (tror det var sweet iron i mundelen men är inte säker) med korta skänklar som min häst älskade men det var på tok för stort.

Suttit och letat på nätet men verkar vara hopplöst att hitta. Ni med hästar som har mindre än runt 12,5 hur har ni löst det?

Sv: Finns bett i 10,5/ 4"?

Jag har beställt i från tyskland. Bara att söka lite på google ;)
Inte så lätt att hitta någon utrustning när man har en My LIttle Pony quarter :angel:

Sv: Finns bett i 10,5/ 4"?

Alltså, jag gjorde ett själv...

Jag köpte en sweet iron-stång på Hööks som hade på tok för stor port och var för bred för min häst. Sen kapade jag och mitt verkstadsproffs till sambo av mundelen och satte dit en egen också den i "söt-järn", dvs helt vanligt järn. Mundelen är rak men svagt böjd. Fungerar utmärkt!

/Camilla

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd! Min kompis köpte sin första häst för ett par månader sen, har innan dess ridit hästen hela året utan några som...
2
Svar
20
· Visningar
2 958
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Vogue
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 414
Western Jag har tänkt mig införskaffa en uppsättning westernutrustning till min sambos islandshäst. Har efter mycket om och men insett att...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka