Finalen OS FT

T

tratten

Vad var det som hände egentligen i banhoppningen+ Jag tänker på Bettina Hoy:s och Tysklands protest osv. jag hängde inte riktigt med i svängarna....

Hon skall ha passerat startlinjen på felaktigt sätt och tilldömts 12 straff.

detta korrigerades senare, och tur var väl det eftersom hon tog guldet :D

Enligt DN idag skulle hon ha passerat startlinjen två gånger och därför lämnade fransmännen in en protest.

Sv: Finalen OS FT

Hon passerade starten 2 ggr, protest gav 12 fel.. Efter egen protest togs det bort, för att sedan efter 3 dagar och ny protest läggas tillbaka. är domarna helt förvirrade eller ?

Appeal commite som godkände Bettinas protest hade uppenbarligen inte befogenhet till det så Frankrike, England och Usa la in protest och fick rätt och det går inte att överklaga så Leslie Law är ny guldmedaljör och Frankrike i lag läste jag på förbundets sida

Mkt märkligt :confused:

Jo, jag läste det också, märkligt är ju minst sagt, men det gäller tydligen att kunna varenda paragraf... vad är appeal committe till för om de inte får döma mot ett domslut? Tur att det inte drabbade någon svensk ändå, med tanke på hur pålästa svenskarna brukar vara, inte en aning... go natt

Om jag fattade rätt så passerade hon starten åt fel håll. Då började tiden tas. Sedan red hon igenom startlinjen igen år rätt håll innan hon började. Alltstå fel väg som rättats i tid.
Tiden ska alltså börja när hon red igenom linjen första gången.

MVH Anna :confused:

vi pusslar ihop hela tråden:

Hoy passerade startlinjen en gång och hoppade första hindret men märkte att klockan inte startat
så hon gjorde en volt och hoppade första hindret en gång till (och passerade då startlinjen en andra gång)

Hoy vann guld
ett antal nationer protesterade och Hoy belades med 12 straff
varpå Tyskland föll ner i resultatlistan både i lag och individuellt. Ny guldmedaljör m a o
Tyskland protesterade och Hoy + laget fick tillbaka sina guld
Att klockan inte startade bedömdes vara arrangörens fel
tills ett antal nationer protesterade igen och Hoy + laget blev av med sina guld.

Senast ändrad av en moderator:

oj oj det lät rörigt. man får ju i hoppning iaf (kanske inte os vad vet jag) pasera startlinjen från fel håll utan att det belastas med fel det är bara tiden som går igång(förut fick man fel den regeln är borttagen är jag nästan säker på iaf :p ). men varför hoppade hon första hindret två gånger det verkade lite konstigt. jaja synd för henne, tyskland och hela tävlingen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under måndagseftermiddagen var det Frida Anderséns tur i banhoppningen i fälttävlan. Banhoppningen gjorde hon felfri och blev klar för...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 738
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka