Finadyne vs. Butta

Sv: Finadyne vs. Butta

www.fass.se kan du gå till djurläkemedel, och sedan söka på de olika läkemedlen.
Finadyne och Butta är båda två NSAID-preparat, alltså antiiflammatoriska medel. De verkar via samma mekanism (hämmar bildning av inflammatoriska mediatorer, ffa prostaglandiner), men den verksamma substansen skiljer sig.

Nej, det var det första jag tänkte på när jag noggrant undersökte förpackningen på väg hem från Apoteket :p

Heter det inte finadyn buttason lr nåt? å kallas butta? rätt säker iaf...

Fenylbutazon heter det och kallas Butta. VAr rättså vanligt att man bytte ut buttan mot finadyn ett tag men buttan har kommit tillbaka.
Tror att buttan är lite mer verksam då man inte ger likamkt. Men jag är inte säker på det.

vad innebär livstids slaktkarens? eller karens ö h t.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 341
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad