Fina manar och svansar?

S

strenua

Jag skulle vilja se bilder på hur era hästars manar och svansar ser ut. Är de flätade/knoppade?

Beskriv gärna hur ni har gjort också! Jag älskar att fläta och hålla på med min häst så jag behöver lite inspiration :)

Jag har inga bilder på hur min ser ut nu, men det kommer :)

Sv: Fina manar och svansar?

Enda bild jag hade, inte min häst men min fläta.:p Lite slapp längst ner innan "singelflätan" börjar och dessutom ojämn..:angel:
100_0978.jpg

Men den var ju jättefin! Fins med olika färgnyanser så i svansen! Är det en vanlig inbakad fläta? Det brukar jag göra på min också, så lätt och det går så snabbt :)

Ja, vanlig inbakad. Ser så kul ut på henne i o m att underdelen på svansen är vit..:D

Inga fler som vill dela med sig av bilder eller annat?

13.jpg

Foto Jag
42.jpg

Foto Waldorff

Dom här "fina" (:angel:) frisyrerna gjorde jag på min sköthäst när jag var liten, ena dagen småflätor andra dagen pippi :D

En nybadad tant :D
21212978.jpg

Lockig svans :love:
21212979.jpg

Och efter dessa flätor som fick sitta i under natten...
21212975.jpg

...så blev man så här fin :love:
21212977.jpg

kl

Har bara provat att knoppa nuvarande grabben en gång...det blev sådär, är för mycket man för det så nästa gång blir det inbakad fläta.

01.jpg

Annars kör vi oftast på flätor. Bekvämt för att få undan mycket man. Extra snabbt går det ju om man bara flätar halvvägs. :idea:
03.jpg

Hästen måste haft väldigt lång man :) Särskilt luggen :D

Fint! Gör du flätorna bara för att manen och svansen ska bli lockig?

Underbart fin häst! Hur gör man knoppar? Det har jag aldrig provat. Tänkte att mitt nästa projekt ska bli en ardennerfläta i manen :) Ojoj, det blir spännande ;)

Ja, det var mest för skojs skull. Den hästen har varit konvalescent i över 2 år nu så hon blir mest ompysslad :)

Jag gör mest flätor för att jag tycker att det är så fint :D Det ser välvårdat ut tycker jag :) Men visst är det fint med vågig man och svans :)

Jag flätar små flätor, rullar ihop dom och knyter med gummisnodd. Är inte alls någon knopp-expert och de på bilden var nog några av de fulaste jag gjort dock. :D

Jag vill jättegärna se fler bilder! Vill även ha tips på hur ni sköter era hästars svansar och manar för att de ska hålla sig fina. Hur klipper/plockar ni?

Nu hittar jag tbx till denna tråd, kommer bilder från mig sen :)

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar