Fina kattbilder

Sv: Fina kattbilder

Snuttsnutt!! :love: älskar alla fina bilder (speciellt på birmor)

Tycker om dessa på min hona och hennes 9v bebis!

*kl*

Ursäkta, men som vanligt när en bildtråd vill ah fina bilder så vill ja säga att en del bilder kn jag inte se något fint med alls :crazy: Varför lägga in suddiga bilder i en sådan här tråd?

Alla ska dock inte ta åt sig ;)

Den här är eg. inte hller fin iom att ena örat är kapat, men annars tycker jag att den är okej.
promenad079copy.jpg

Senast ändrad:

Jag håller med dig, för att det ska ska vara en fin bild så räcker det ju inte att det är en fin katt, helheten i bilden ska ju vara något speciellt...

Hur får man katter att se ut sådär - från början alltså? Avlar på defekter?
Det kan inte vara vare sig normalt eller hälsosamt.

Avla på defekter? :eek: Det är väl klart att man inte gör? Är du inte riktigt klok? :eek:
Alla raser avlas (förhoppningsvis) mot sunda och friska katter.

Det finns ingen defekt på persern. Man har valt att avla mot en kortare näsa, precis som man på araber har valt att avla mot en konkav nosrygg eller på vissa hundar mot kortare ben.
Däremot kan man ta i för mycket och orsaka problem för katten, men i grunden är det absolut ingen defekt.

Avla på defekter? :eek: Det är väl klart att man inte gör? Är du inte riktigt klok? :eek:
Alla raser avlas (förhoppningsvis) mot sunda och friska katter.

Det finns absolut raser som uppkommit efter att man avlat på defekter, t.ex. nakenkatter och katter utan öron och svans. På perser och exotic har man inte avlat på en defekt från början men på en kort profil och det har till slut gått till överdrift och det finns absolut individer som lider av detta. Som tur är så krymper nu dessa raser i popularitet i Sverige och vissa uppfödare har börjat avla på "riktiga" näsor igen.

Denna tycker jag är fin på muppi, vet inte vad andra tycker dock :>
15328676.jpg

Nja- gör skillnad på defekter och mutationer.
Defekter är ju ingenting vi vill ha i aveln, det förekommer, men förhoppningsvis så tas dom katterna ur aveln.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
824
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama