Fin 4-gångs hingst

Sv: Fin 4-gångs hingst

Va det kan du inte menar på alvar. Skade risken vid semin är rätt stor den med. Tro inte det är skillnad. Däremot är de en säkrare metod om man har problem ston att få dessa dräktig.

Skador när stona har haft panik i seminspiltan (även föl), skador på betet vid seminstationen, skador av vet vid intrång i stoet på ändtarm men även livmodermunnen. det kan hända en del där med och även hingstarna har en stor skadestatistik vid semin. Kolla med storhästarna så är hingstägarna inte helt glada, bak och framknän som ta stryck, ryggproblem .... .

Det har du helt rätt i !

Jag tänkte mest på risken för skador vid själva betäckningen, sparka osv.

De andra skadorna och förslitningskador finns ju fortfarande, precis som du säger.

Jag har inte direkt erfarenhet av semin men under då år jag haft egen hingst som står på naturlig fribetäckning har jag inte haft någon allvarligare skada.
Mest hingsten som fått sina törnar och blivit lite svullen fram på bogen/bringan.

Så det var mest utifrån min erfarenhet, med den typen av skador, som jag skrev den meningen :)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 256
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 226
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 283
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar