Den var superfin. Fick 50 p på treårs med 10 på traven... Om min Don Primero-kille vore lika fin så.Oj då förstår jag. Tyckte att den rörde sig så bra :I därför nyfikenheten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den var superfin. Fick 50 p på treårs med 10 på traven... Om min Don Primero-kille vore lika fin så.Oj då förstår jag. Tyckte att den rörde sig så bra :I därför nyfikenheten
Idag har vi varit på utflykt -och lastat, åkt och ridit på bortaplan för första gången. Spännande för en liten häst som blev lite spänd över nytt ställe med läskiga domarbås och stoor bana där man plötsligt blev väldigt liten -men jag är jättenöjd med henne, bättre kunde hon inte skött sig!
(höj kvalitén på hjulet nere till höger till HD -och man sänker med fördel ljudet -det blåste en del så låter illa...).
Tycker absolut du ska visa henne i Alingsås, men rid inte bort takten bara. Nu rinner hon iväg lite för fort. Var inte rädd att sitta till. Ser lite så ut!
Menar du Miagis Kanel i inlägget som startar tråden så finns hon tyvärr inte längre, men hon var efter Don Primero. Miagi skriver inte här så mkt längre, av förståeliga skäl...
Kolik det var i vintras, eller tidigt i våras... Vi rider för samma klubb så jag hörde det därigenom.Men vad tråkigt! Vad hände, vet du det?
Kolik det var i vintras, eller tidigt i våras... Vi rider för samma klubb så jag hörde det därigenom.
Tjusigt!Vi har varit och programtränat. Det finns mycket att jobba på men viktigast är ju formen. Det kommer nog tids nog får jag hoppas. Har ju bara haft honom i 4,5 månader varav jag ridit ordentligt i typ 1,5 pga sjukdom och jobb. Ser verkligen fram emot att träna i höst!
Väldigt skönt att slippa lägga in poängen i ett filmprogram. Nu ska jag rida lite mer tryck i honom så kommer näsan fram...Tjusigt!
Kul när man hör kommentarerna genom ritten
Väldigt skönt att slippa lägga in poängen i ett filmprogram. Nu ska jag rida lite mer tryck i honom så kommer näsan fram...
Nja, framförallt behöver ni lösgjordhet. Innan ni rättat till det kan du nog lägga in hur mycket tryck som helst utan att näsan åker fram. Lösgjordheten gör att trycket bakifrån kan färdas hela vägen fram till munnen, utan att fastna i en stum rygg.
Sen om du vill ha fram näsan så är det av yttersta vikt vad du gör av din hand. Korta tygeln en aning så du kan rida handen mot bettet, inte drar den bakåt, hästen kommer oundvikligen att följa efter.
...balou?Tack Balou.
@mooi Det är en riktigt fin häst du köpt!! och som vanligt är din unghästridning sååå bra. Om hon nu spänner sig så är det ju toppen om ni kan åka o träna på flera olika ställen innan kvalitén, (var väl det du tänkte göra?) så du inte får onödiga neddrag på poängen.
Tack Balou.
Du känner inte mig, eller min häst. Du bedömer mig efter en kort film då jag åker häst. Men visst, säg vad du vill men förvänta dig inte att jag ska bry mig.Ja, det är lätt att vara kaxig bakom ett tangentbord, men inte ens det klarar du utan att novali får hjälpa dig.
men du känner mig väl nog för att vara spydig?Du känner inte mig, eller min häst. Du bedömer mig efter en kort film då jag åker häst. Men visst, säg vad du vill men förvänta dig inte att jag ska bry mig.