Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###
Ah va kul med sa mycket tips och kommentarer!
Prince Fair; Det var en bra novell!
Du ar inne pa samma linje som min tranare. Hon ar den forsta av manga tranare som inte har sagt at mig att sparka mer om hon inte lyssnar (resultat trott ryttare och skitsur hast) Utan att halla henne rundare och fa henne att ta kortare aktiva steg samt att lara henne och mig halvhalter ordentligt och aven om vi inte har kommit sa langt sa kanns allt redan mycket battre.
Ska forsoka boja henne mer. Jag upplever det som att hon har latt att boja nacken men valdigt svart att boja sig i resten av kroppen, runt innerskankeln. Kanske inte sa konstigt nar man ar formad som en boll iforsig.
Aterigen tack sa jattemycket for alla tips. Fy va nyttigt att se sig sjalv pa film ibland.
Jag blev sjalv forvanad att hon ar sapass lang och over tygeln som hon ar pa filmerna, trots att tranaren sager rounder rounder rounder! For det kanns inte sa nar man rider. Kanske ska borja lyssna pa tranaren anda
Tack for tankteexprimentet, jag tror det kommer rok ur oronen just nu..
Men ska prova imorron nar jag rider igen.
Ska aven forsoka tanka pa att fa henne snabbare i reaktionerna. Hon har en valdigt seg reaktionsformaga, samma som matte... jag behover en langsida pa mig for att komma ihag hur man stannar typ! Dalig matchning kanske, men inget ska val vara enkelt eller?
Jag kan arligt saga att jag aldrig har kannt att hon ar helt losgjord, aven om hon bojer pa nacken ibland och spretar fint med tarna sa har aldrig den dar kanslan av hon lyssnar helt pa mig funnits dar.
Hah min ar ocksa livradd for far! Kanske man kunde ha ett los pa ridbanan for att fa lite extra energi?
Och visst ar banan fin, den ar tyvarr hos tranaren sa vi far halla oss pa banan som ar pa hoppfilmen hemma. Den ar ju inte fy skam heller forutom nar det regnar (men det gor det val aldrig i England?)
Amanda_F:
Hasten ar lika seg under longering och med andra ryttare. Men erkanner absolut att jag kniper och spanner mig.
Jag tror jag har lagt till mig vanan just eftersom hon aldrig riktigt bjuder fram sjalv, sa har jag gnagt och gnagt med benen och som resultat sa blir hela kroppen instabil och sa spanner man sig annu mer!
Kanslan nar vi rider ut och hon gar fram av sig sjalv och jag bara kan sitta dar utan att rora mig ar helt
Det blir val en ond cirkel pa det sattet att ju mer jag kniper dessto mer kniper hon sa det ar verkligen nagot jag maste jobba med.
Jag vagar lixom aldrig slappna av helt pa banan for att jag tror att det ska bli tvarstopp. Men far val prova igen
Ponnyryttaren_
Haller absolut med om att jag sitter snett nar jag ser filmerna sjalv! Nar jag val forsoker trampa ner vikten i vansterbenet sa kanns det jattekonstigt!
Hasten ar lite starkare i vanster bak an hoger och hennes sjukgymnast sager att det kan bidra till att jag och sadeln glider ut till hoger.
Jag ar sjalv sne och har olika langa ben sa jag vet inte vilket som ar honan och agget egentligen. Men jag har borjat pa yoga och andra gymklasser nu sa ska forsoka fa lite mer kontroll over min egen kropp.
Ska aven forsoka stretcha mer innan jag rider! Tack for det tipset.
Jag red lite barbacka innan jul pga sadelgjordsskav och det var verkligen skitnyttigt, dar aker man ju av om man sitter snett! Hon ar ju rund som en tunna sa det ar inte sa stadigt dar uppe