Filmer från "hemmaträning"

Sv: Filmer från "hemmaträning"

Alltid så roligt att se duktiga lydnadsfaraoner :)

Då får kanske Anna R. lite motstånd i "årets lydnadshund" i fortsättningen (hon vinner ju det år efter år efter år efter år ;) )

Tack :D

Jag stödjer bollen mot mina ben men kniper inte sas... För att hålla bollen så stilla att den inte far iväg när hon hoppar ner och därmed trycker ifrån, måste jag som synes använda bägge armarna till att hålla i den... Vid vissa moment där vikten hamnar mkt bakåt (tex när hon släpper framtassarna. Hon kan sitta fint ngn sekund eller två på bollen också) lägger jag en hand på bollen och håller emot lite också. Jag anpassar det efter vad jag gör, och hur stadig hon blir. Men man får vara på sin vakt och verkligen passa bollen, särskilt när man har en såpass här stor hund (25kg golden-labb-BC)

Det här är en vanlig pilatesboll från sportaffären, modell dyrare..., märket är energetics, och den är tämligen halkfri. (jag har stl 75cm, men det finns både större och mindre) Den har iaf hållit hittills, och vi har väl tränat ungefär 5-10min/varannan-var tredje dag, i 2-3 månader. Har inte kännt minsta oro att den skulle gå sönder, den verkar väldigt tålig!

Senast ändrad:

Jaaaa han är otroligt snabb och kvick i alla rörelser han gör, så ball :D!

Och det roligaste är att han inte alls var sån här för ett tag sen, han var nästan lite.... autistisk om man ska använda det ordet :o! Inne i sin egna lilla värld, tyckte inte nått var vidare roligt, rätt svår att få kontakt med.

Men tack vare små shapingövningar har han blommat ut och är nu SÅ glad och med hela tiden :love:!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 066
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 924
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Frågar för att höra om det är någon som kan hitta ett mönster eller orsak som jag har missat. Här hemma bor det en bearded collie...
2
Svar
23
· Visningar
4 977
Senast: Nenyah
·
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka