Film om "mördarhundar"

Sv: Film om "mördarhundar"

jag med :P haha men inte matte som vill ha vovven till utställning då är de inte omtyckt =) men kul att retas...

Jag undrar lite om hundarnas öron på filmen. Jag som inte kan.De är spetsiga. Inte föds de sådana? Jag vet att det förekommer operationer, men är det tillåtet i Sverige?

Sedan hade de tejp runt öronen, eller såg jag fel, varför?

Jag kan svara rent allmänt.

Det är förbjudet att kupera både svans och öron på hundar i Sverige, men är fortfarande mycket vanligt utanför landsgränsen.

I USA kuperas de flesta "kuppraser".

Att kuperade hundar finns i sverige kan tyda på en import.

From i år är det helt förbjudet för kuperade hundar som föds i dag att ställas ut på svenska utställningar, dvs spelar ingen roll att dom är importerade om dom är födda efter förbudsdatumet så får dom inte deltaga ..

/ C som är lycklig över ett sådant beslut

From i år är det helt förbjudet för kuperade hundar som föds i dag att ställas ut på svenska utställningar, dvs spelar ingen roll att dom är importerade om dom är födda efter förbudsdatumet så får dom inte deltaga ..

/ C som är lycklig över ett sådant beslut

Jag håller med, vilket bra beslut!

HELT rätt ang "ståndöronen". Hon föddes med ett helt stående och ett halvt liggande... ibland står båda upp o ibland bara ena =).

Ginnies:
Och jag håller med om att det är bra att det nu är förbjudet att operera öronen + svans! Synd dock att ägarna inte har avlat på öronen också eftersom de ska ha liggande enligt rasstandard :P

Dessa hundarna går lösa i skogen. annars är de alltid kopplade. Precis som alla hundar bör vara! (kopplade när man måste ha kopplade hundar i skogen också iofs).

Men som sagt de har inte med filmen att göra!

"Stora kamphundar"? Det spelar ingen som helst roll vad det är för hund, har man inte pli ska kopplet vara på. Jag möter hellre en lös kamphund gåendes vid sin ägares sida än tantens rabiata jack russel i flexikoppel...

Med det menas att det är inte bara jag som är rädd när stora kamphundar är lössläppta.

Jag har alltid haft mina hundar lösa ;)

En Schnauzer, en Grand Danois och nu är det en KAMPHUND :o

Men jag kallar ALLTID in och kopplar om jag ser människor som kommer emot oss.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 720
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 804
Senast: tanten
·
Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 658
Senast: Philosophia
·
Gnägg Och nu var det dags för tant att fylla 17 år, älskade underbara tokhäst som hon har lärt mig mycket i mitt hästliv! En kompis hade...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka