Sv: Fila klor

min hund har ungefär 75% svarta och mörka klor..
ett litet tips är att ha en pannlampa med led-ljus (låter fjantigt men är min bästa investering!) klon börjar med vita ringar, och sen kommer en vit prick mitt i klon.. då har man klippt lagom kort :)

jag tyckte också att svarta klor var det värsta som fanns innan jag lärde mig att se på klon när det var nära pulpan :)
och klipper man ändå för långt kan man doppa klon i potatismjöl likaväl som blodstopparpulver!

Jag brukar placera oss i mycket ljus så att man ska kunna se, men pannlampa lät inte helt dumt faktiskt ;)

Jo, detta med ringar och prickar fick jag lära mig på skolan, men ibland tar man lite för mycket på en gång :crazy:

Tack för tipsen :D

Lät som en mycket bra idé. :D

Okey nån här som har en hund utan klor alt. pulpa som vi kan använda i avel? :angel:

"Tyvärr" inte min ;)
Men med mycket inavel så kan man väl få den defekten som alla andra? Bara o köra som många gör i England, mamma och son, syskon etc. Blir säkert kanon :idea::angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hur skulle ni tolka denna hunds beteende? Hund som är näst intill omöjlig att klippa klor på hemma. Ägaren tar hunden till hundtrim...
Svar
8
· Visningar
1 330
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 394
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Min hund har blivit så arg vid kloklippning, vi behöver nu hjälp. Han har alltid varit väldigt snäll att klippa klorna på, bara legat...
2
Svar
23
· Visningar
5 883
Senast: Lycanthrope
·
Hundhälsa Jag har sökt lite i gammla trådar om kloklippning men hitta inte riktigt vad jag sökte. Jag har problem med att klippa klorna på min...
Svar
13
· Visningar
2 637
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka