Fiftys King Cutter

C

Cowboy 2b

Jag undra om det finns någon i detta avlånga land som kan berätta mer om Fiftys King Cutter och framförallt visa bilder på honom! Skulle vara hemskt roligt att höra om hans avkommor som tävlat på lite högre nivå om det finns några?;)

Sv: Fiftys King Cutter

Vem var Fiftys King Cutter....
Fiftys King Cutters far, Lad´s 50 var USA "second leading sire of money earners".
1985, blev Fiftys King Cutter 7:a av 335 finalister i NRHA Futurity. Han blev klockad som snabbaste 3-åring i spin.
Tävlat framgångsrikt i både cutting och reining.
Fick sitt Register of Merit (AQHA) i reining redan som 3-åring.

mvh Eva

Vem var Fiftys King Cutter....
Fiftys King Cutters far, Lad´s 50 var USA "second leading sire of money earners".
1985, blev Fiftys King Cutter 7:a av 335 finalister i NRHA Futurity. Han blev klockad som snabbaste 3-åring i spin.
Tävlat framgångsrikt i både cutting och reining.
Fick sitt Register of Merit (AQHA) i reining redan som 3-åring.

mvh Eva

och avkommorna som tävlar på hög nivå...är??
:)

och avkommorna som tävlar på hög nivå...är??

I princip inga, här i Sverige i alla fall...
Fiftys har lämnat hårda hästar som vet hur hur man bär sig åt för att få gå ur ringen så fort som möjligt.

Förutom temperamentet har han lämnat med sin lockiga man och svans.

mvh Eva

Hmmm...kunde trodet, för åldersmässigt och prestationsmässigt borde han ha producerat en hel del tävlingshästar vid det här laget om han var en bra avelshingst...:smirk:

Han har en avkomma som tävlar på hög nivå i Sverige!

Winnie San Command, 1995

2002 Open qualified senior western riding world show
2002 Youth high point international trail horse
2002 Open high point international senior trail horse
2002 Open high point international senior western riding
2003 Open Qualified senior western riding world show

Hmmm...kunde trodet, för åldersmässigt och prestationsmässigt borde han ha producerat en hel del tävlingshästar vid det här laget om han var en bra avelshingst...:smirk:

Stammen säger ju faktiskt inte allt, mycket handlar om vad dom lämnar för avkommor, att dom duktiga höjdarna rider dom till fina placeringar på te.x. futurityt är inte samma sak som att alla andra kan. mycket tänkvärt när man skaffar häst

:bow:
Tack så hemskt mycket för alla svar!!!
Trodde att det fanns några kossehästar och reininghästar efter honom:angel: Var det "Gilo" som tog in honom?
Finns det verkligen ingen som vet var man kan få tag på bilder???
Skulle tycka att det var hemskt trevligt att se bilder på avkommor också! Kom igen nu:bump:

Jag ägde en avkomma till honom - Fiftys Katrina. Hon var oftas väldigt stressad av sig och alla hennes dåliga sidor skyllde man på hennes pappa..:angel: Hon är mer av hunter modell än reining hållet. Bild på hennes mamma - Katie Malbec finns på Gilos hemsida.
Jag tog ett föl på henne - Skip The Bar King (e; HG Skipster) och min kompis (lillaida här på buke) lånade henne och tog ett föl - Fiftys Nifty Katie (e; Poco Nifty Man), båda har blivitt mer åt hunter modell hållet. Har sålt Fitys Katrina, men vet att hon är betäckt och ska ha föl nu i vår.
Har tyvärr ingen bild på henne, men har en bild på Skip
phpxzesdy.jpg

Senast ändrad:

Stammen säger ju faktiskt inte allt, mycket handlar om vad dom lämnar för avkommor, att dom duktiga höjdarna rider dom till fina placeringar på te.x. futurityt är inte samma sak som att alla andra kan. mycket tänkvärt när man skaffar häst

Jag håller med det du skriver till fullo...det är ju det jag menar...ingen här i landet verkar ha kunnat göra något av avkommorna?!?! Sååå....
:banana:

...ingen här i landet verkar ha kunnat göra något av avkommorna?!?! Sååå....
:banana:

Fiffi jag hade krävde väldigt mycket tid och ork. Hon hade däremot passat perfekt som distans häst..:D

Ska bli spännande att se om de går att göra något av hennes avkommor. De har ju ärvt lite av de dåliga sidorna, men dock inte allt - som tur är!!!

Fiffi jag hade krävde väldigt mycket tid och ork. Hon hade däremot passat perfekt som distans häst..:D
!!

*asg*.....har träffat på en HEL del såna pållar....en del av det vi har lärt oss är att försöka hålla oss låååångt borta från Skipper W blodet bl.a....det är ranchhästar att jämföra med distanshästar:angel:

Min man fick kontakt med Fiftys King Cutters (eller dottern till ägaren tror jag det var) gammla ägare i USA, ska fråga honom om han har kvar emailen, hon var väldigt tillmötesgående om information osv. Hon hade en del bilder på honom, men det var från hans tävlingskarriär och inramde, hon hade dem inte scannade så hon kunde inte skicka några, men om man ber riktigt snällt så kanske hon kan ta ut dem ur ramen....
Jag har några bilder på Fiftys Katrina (som kickis pratar om) kan lägga ut någon om du vill.

Senast ändrad av en moderator:

:bow:
Tack så hemskt mycket för alla svar!!!
Trodde att det fanns några kossehästar och reininghästar efter honom:angel: Var det "Gilo" som tog in honom?
Finns det verkligen ingen som vet var man kan få tag på bilder???
Skulle tycka att det var hemskt trevligt att se bilder på avkommor också! Kom igen nu:bump:

Suck! Okej då....
04bete24.JPG

Min surmärr efter Fiftys. Undan Prescriptioness. Lite speciell, funkar dåligt på banan i "rida fint klasser". Gudomlig ute på trailen eller med kor.
Ovanligt stabil för att vara en "Fiftys" brukar jag få höra.

Har lämnat ett föl än så länge. Hittils verkar det kunna bli en ok pålle med högre ridbarhet. Inte alls så smart som sin mamma.
too1.JPG

Mera bilder finns på min hemsida

Och ja, det var Gilo som tog in honom.

mvh Eva

Senast ändrad:

Suck! Okej då....
04bete24.JPG

Min surmärr efter Fiftys. Undan Prescriptioness. Lite speciell, funkar dåligt på banan i "rida fint klasser". Gudomlig ute på trailen eller med kor.
Ovanligt stabil för att vara en "Fiftys" brukar jag få höra.

Har lämnat ett föl än så länge. Hittils verkar det kunna bli en ok pålle med högre ridbarhet. Inte alls så smart som sin mamma.
too1.JPG

Mera bilder finns på min hemsida

Och ja, det var Gilo som tog in honom.

mvh Eva

Vadu är snäll som lägger in bilder...:)
Docs Prescription bakom???

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 891
Senast: ildiko
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 607
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka