Fickor som putar?

MissFideli

Trådstartare
Jag har länge velat ha fina kostymbyxor. Problemet har varit att vare sig jag väger 82 eller 52, så putar fickorna på sidorna. Mamma påstår att det beror på att byxorna är för små, men jag tror inte det är så. Jag ligger mellan XS och S idag och även på M, putar dom.

Är det så det blir helt enkelt? Eller är jag inte byggd för såna byxor?
 
Jag har länge velat ha fina kostymbyxor. Problemet har varit att vare sig jag väger 82 eller 52, så putar fickorna på sidorna. Mamma påstår att det beror på att byxorna är för små, men jag tror inte det är så. Jag ligger mellan XS och S idag och även på M, putar dom.

Är det så det blir helt enkelt? Eller är jag inte byggd för såna byxor?
Hur putar dom? Är det i fickslitsen eller? (tänker gissa på att det inte beror på att du har ngt i dem :) )Tänker att det enklaste kanske är att ta sig till butiken som säljer kostymer och lämna över problemet till dem?
 
Jag har samma problem och har i mitt fall dragit slutsatsen att det är mina höfter som är problemet - byxorna blir helt enkelt för små över rumpan och övre låren. Tar jag större storlek så blir de för vida i benen och det är inte klädsamt. Jag har ett par kostymbyxor med fickor som sitter snyggt, från escada, men har fått acceptera att det är enklare (och billigare) att hoppa över fickorna helt. Eller, köpa en tajtare modell som är stretchig i tyget.
 
Jag har samma problem och har i mitt fall dragit slutsatsen att det är mina höfter som är problemet - byxorna blir helt enkelt för små över rumpan och övre låren. Tar jag större storlek så blir de för vida i benen och det är inte klädsamt. Jag har ett par kostymbyxor med fickor som sitter snyggt, från escada, men har fått acceptera att det är enklare (och billigare) att hoppa över fickorna helt. Eller, köpa en tajtare modell som är stretchig i tyget.
Ja, kanske är det byxor utan fickor som gäller. Behöver inte fickor egentligen, så det kvittar ju. Tycker bara det är konstigt att det ska skilja så många storlekar. Byxor utan fickor, 34, byxor med fickor uppåt 40. Stretch gör ingen skillnad.
 
Sy ihop fickorna om du inte behöver dem så är problemet löst.

Tror det hänger på hur byxorna är skurna runt höften jämfört med ens egna höfter.

Jag har länge velat ha fina kostymbyxor. Problemet har varit att vare sig jag väger 82 eller 52, så putar fickorna på sidorna. Mamma påstår att det beror på att byxorna är för små, men jag tror inte det är så. Jag ligger mellan XS och S idag och även på M, putar dom.

Är det så det blir helt enkelt? Eller är jag inte byggd för såna byxor?
 
Utbudet av den typen av byxor jag sökt, har varit i princip obefintligt nu senaste tiden, så har inte ens tänkt på att fråga. Tänkte det var mest för "finare" affärer.
Ok, jag är iofs hopplös på att fråga och be om hjälp även när jag handlar jeans eller vad som helst. Vilka av de här två tycker du osv. :)

De kanske har ngn idé om vad det är som felar i alla fall.

(även outlet X och Y och rent av XXL osv hjälper en när man ber om det. Men HM tror jag som sagt är undantaget. De kan inte hjälpa med ngt alls tror jag och "allt hänger ute")
 
Alla byxor är inte likadana. En del putar, andra inte. även om de ser likadana ut på galgen eller produktbilden . Min upplevelse är att det beror på hur fickorna hamnar på just mig... alltså, man måste prova, prova. Tror alltså inte det har med storlek att göra.

Jag köpte f ö nyligen mq:s kostymbyxor, de fickorna putade inte på mig i alla fall. Andra byxfickor har putat rejält.
 
Alla byxor är inte likadana. En del putar, andra inte. även om de ser likadana ut på galgen eller produktbilden . Min upplevelse är att det beror på hur fickorna hamnar på just mig... alltså, man måste prova, prova. Tror alltså inte det har med storlek att göra.

Jag köpte f ö nyligen mq:s kostymbyxor, de fickorna putade inte på mig i alla fall. Andra byxfickor har putat rejält.

Jag var faktiskt och provade 2 begagnade från Stockh lm idag. De var för stora, men ska definitivt prova på MQ på fredag när jag ska till stan. De var sköna!
 
Jag har länge velat ha fina kostymbyxor. Problemet har varit att vare sig jag väger 82 eller 52, så putar fickorna på sidorna. Mamma påstår att det beror på att byxorna är för små, men jag tror inte det är så. Jag ligger mellan XS och S idag och även på M, putar dom.

Är det så det blir helt enkelt? Eller är jag inte byggd för såna byxor?
Var under många år EXAKT mitt problem.

Jag lärde mig att kolla om fickorna var fastsydda mot gylfen. Var de inte det utan var lösa i inre sömmen så putade det på ett otroligt fult sätt. Hade alltså inget med storleken att göra utan berodde helt på hur fickorna var sydda.

Så mitt tips- kolla fickorna!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 147
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 370
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp